Alla inlägg den 17 maj 2016

Av Göran - 17 maj 2016 12:31

Komadag nu igen. Klagar gör jag inte för jag har precis påbörjat två veckors ledighet. Gick av sista natten imorse.

Men de där förb... nattskiften suger liksom kraften ur mig så att jag inte orkar göra nåt alls första dagen. Sen blir det ju inte bättre av vetskapen att min arbetsgivare imorgon tvingar oss (skiftlaget) till en av årets gratisdagar. D.v.s vi ska dit klockan sju på morgonon och stanna till elva för att fullgöra vår undertid enligt gjorda överenskommelser när de införde sexskift. Utan att tjäna en enda krona på det alltså!

Det är ju så att vi jobbar åt h-e för få dagar på året med det schema som företaget ville ha. De flesta av dessa bjuder de på men 16 timmar per år har de rätt att tvinga oss delta i utbildningsdagar eller annat liknande.

Så det är bara att kämpa sig ur sängen och åka dit imorgon. Härda ut de fyra timmarna och sedan hem igen för lunch och rejäl siesta. Absolut nödvändigt om jag ska klara av kvällen.

Då ni, kära ordbrukare, ska amatörfilosofen ut och åka båt med glada arbetskamrater. Facket bjuder även i år på båtresa runt Alnön med MS Medvind och deras skärgårdsbuffé. Och den buffén, kan jag lova er, går inte av för hackor!

Förhoppningsvis får jag med mig kameran och kommer ihåg att jag har den med mig också och kan få till några gomkittlande bilder av det dignande smörgåsbordet.

Och all denna gravlax, löjrom och rökta sik lär sköljas mer med en eller annan stor stark och säkert åtminstone EN snaps. Har de OP Andersson i år också så får han nog också vara med på ett hörn.

Så då gäller det att ha hunnit sova ifatt för nattskiften!

Ett och annat möte måste jag passa tider för men på det stora hela så hoppas jag få vara ganska ledig ändå de kommande 14 dagarna.

Hockey-VM är i full gång och kvällen kommer att spenderas framför dumburken med klassisk match mot ryssarna. Tänk så tiderna förändras! Under hela min uppväxt och ungdom var det en jättesensation om Tre Kronor lyckades spela någorlunda jämt mot Sovjet (som det handlade om då) men idag kan vi till och med slå dem då och då.

Inte har jag nu så stora förhoppningar inför kvällen drabbning. Våra 30-40 bästa spelare är ju inte tillgängliga!

Några av dem spelar fortfarande slutspel därborta i Nordamerika och de som spelat klart för säsongen har ingen lust att förlänga den med något hockey-VM för sitt land.

Jag kan ibland tycka att de där hockeymiljonärerna borde känna sig stolta och hedrade att få komma och spela VM för landet som gav dem starten på sina hockeyliv. Men å andra sidan... Är de inte motiverade så tillför de ju inget!

Motiverad! Det är precis vad jag inte är att skriva mer än så här. Jag ska fanimej brassa en kanna kaffe och se om det kan lyfta den här tröttgöken en aning.

Sköt om er, kära ordbrukare, i Öregrund, Kulladal, Kväcklinge och Nordmaling! Som en ubåt dyker jag upp igen. Förr eller senare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards