Alla inlägg den 23 maj 2016

Av Göran - 23 maj 2016 20:49

Jo, jag vet att matchen var igår men idag när jag läste lokalbladet via nätet får jag se något som höjer Östersunds FK och deras supporterklubb till skyarna än mer. Skrev igår att ni inte förtjänade sååå mycket pisk som ni fick på plan och det står jag fortfarande för. 

Men efter att ha sett ÖFK-fansens TIFO  blir min respekt för grannen i väst så mycket större. "Kämpa så ni glöder, Norrlandsbröder! Må bästa lag vinna!" stod det på den gigantiska banderoll som Cmore missade att visa i rutan.

Snacka om respekt mot motståndarna! Snacka om bra läktarkultur! Hoppas de där storstadslagens supportrar lär sig att supporterskap är inte hur många motståndarfans man kan skicka med ambulans till sjukhus. Att AIK, Hammarby och Djurgården kan spela match mot varandra och "bara" älska sina egna. Skita i det där med att hata motståndet.

Tyvärr är det ju så att människor till och med har dött på grund av att de stöttade sitt lag. 

Men här i mellansverige gillar vi varandra. Utom kanske just medan matchen pågår. Men innan match kan vi ta några pilsner ihop och tråka varann på ett skämtsamt sätt och efteråt kan vi också dricka en bägare med varandra och gratulera till seger eller beklaga förlusten.

Jag fick också veta att man innan matchen pratat om att spela inför öppna läktare. D.v.s låta alla som vill komma in oavsett hur många platser det finns som inte är sålda. Givetvis måste detta noga övervägas med tanke på säkerheten för publik och spelare men kanske blir det verklighet i returmötet mellan lagen i Östersund nån gång efter EM-uppehållet.

Oavsett hur det blir med det så vill jag berömma ALLA krafter som jobbar mot läktarvåld. ÖFK är föregångare! Och GIF-klacken är nog inte sååå långt efter för jag minns inte att jag har hört talas om några skandaler kring dem.

Alla - män, kvinnor, barn, barnfamiljer och rörelsehindrade likväl som förståndshandikappade ska kunna beöka en allsvensk arena utan rädsla för att bli påhoppad/överfallen för att man håller på "fel" lag

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards