Alla inlägg den 18 juni 2016

Av Göran - 18 juni 2016 11:27

Det känns lite som att sommaren har kommit av sig. Eller så kanske den bara vilar sig inför nästa helg som är midsommar. Idag och imorgon återstår av min frivecka och jag börjar jobba på måndag morgon precis som vanligt folk.

Vi går av sista natten på midsommaraftons morgon men för mig blir det inte så mycket till nattskift. Den första natten kvittas bort mot skyddskommittémöte hela dagen innan. Och dagen därpå är det et annat möte jag måste gå på så då går jag upp och jobbar direkt efter det och slutar sen strax efter midnatt.

Och tyvärr fick jag ju fel i mina kaxiga profetior om Sverige mot Italien. Så sportskribenter och framför allt insändare i pressen spyr nu galla över förbundskaptenen. Stackars Hamrén, tycker jag. Både han och spelarna gjorde nog vad de kunde men vi förlorade mot ett bättre lag. Ett lag med snäppet högre klass på nästan allt. Det är inte alls någon skam att få däng av italienarna. De kan mycket väl ta hem alltihop om spelet fortsätter stämma för dem.

Ändå finns en liten chans kvar för oss att ta oss till åttondelsfinalerna. Men då måste vi förstås besegra Belgien... Och gärna med flera mål.

För fyra år sedan när det var EM i Ukraina/Polen förlorade vi match ett och två så den tredje matchen var betydelselös. Men den vann Sverige. Mot Frankrike, om jag minns rätt. Så varför skulle vi inte kunna slå Belgien?

Jag väljer dock en mer ödmjuk attityd den här gången och hoppas på det bästa. Att min gamle överfurir från lumparåret lyckas samla ihop laget innan onsdag då matchen spelas. Få dem att tro på under och sedan även utföra ett på planen. Omöjligt är det inte! Sen får vi väl se om det räcker...

Lördag råder över hela landet och jag har totat ihop ett V75-system som kanske gör mig rik, kanske inte. Men tävlingarna går ju av stapeln där jag fick min största spelvinst, i Boden. Det är nog närmare 25 år sen nu men för 30 satsade kronor på dagens dubbel fick jag nästan 12 000 i utdelning. Inte för att det har någon som helst betydelse men man inbillar sig ju gärna att det ska slå till igen.

Nu är de dags för en promenad till närbutiken och köpa hem creme fraiche att göra en kall sås av till laxfiléerna jag ska steka till middag åt sonen och mig. Färskpotatis köpte jag igår så det blir det premiär för idag.

Ordbrukarna i norr, söder, öst och väst tillönskas därmed en fortsatt trevlig helg!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards