Alla inlägg den 13 juli 2016

Av Göran - 13 juli 2016 15:23

Idétorka. Här precis som på tidningarnas redaktioner såhär års. Sommartristessen har slagit till. Kommer mig liksom inte för med något alls. Vädret är ok men inte mer än så. Halvmulet men ganska behagligt ute. Fönstret står på glänt precis så mycket som det kan utan att dotras kattoxe rymmer. Han är tillfälligtvis inhyst på foder här eftersom hon fick vattenskada i sin lägenhet. Värden håller på att torka upp med en byggfläkt som lever om rätt ordentligt och sen ska de dit och sanera möglet samt måla väggen mot tvättstugan där läckan fanns. Har sagt till henne att fråga om hyresrabbatt för omaket det innebär.

Och vad kattrackaren beträffar så hann han bara innanför dörren här innan han lyckades peta upp haspen till balkongdörren som jag hade på glänt och vips hade han flugit över räcket och ner på gräset. Det roliga i det hela är att han vill såååå gärna bryta sig ut och komma ner på marken men när han väl landat vet han liksom inte vad han ska göra med sin nyvunna frihet. Oftast behöver jag bara gå ut genom porten och ropa så kommer han som en raket och det är bara att bunta ihop honom och bära honom tillbaka in. Han längtar alltså efter friheten men när han hittat den vet han inte vad han ska göra med den! Hans artfrände, sonens husdjur, är dock glad att hans polare är här igen. De ömsom sover ihop, jagar varandra eller låtsasbrottas. 

Jag kanske också borde skaffa mig en lekkamrat. För jag har nästan lika tråkigt som katterna tycks ha det under större delen av dygnet. De sover ju mest, menar jag.

Idétorka, som sagt! Jag satte mig här mest för att fördriva tid, hade inget egentligen att skriva om. Men erfarenheten har ju lärt mig att då och då om jag bara släpper loss fingrarna på tangentbordet så kan det bli ett inlägg FAST jag egentligen inget hade att berätta eller filosofera över.

Inte orkar jag laga mat heller. Idag är en sån där dag då jag nog kommer att ta mig råd att låta sonen välja sig en pizza från närmaste pizzerian och göra detsamma själv också. För att jag kan! Och för att jag känner mig sådär sommarslö och lat som man kan göra ibland i juli. ("Nu är den förbannade sommar´n här...")

Det här har vi alltså gått och längtat till sedan september förra året! Målat upp glorifierande bilder av hur underbar sommaren kan vara. Och nu när vi har sommaren här vet man liksom inte vad man ska göra med den... Precis som med katten och friheten!

Jag får helt enkelt försöka pigga upp både mig själv och eventuella läsare/lyssnare med lite glad-musik



Hjälper inte DEN då vete väl klå´en vad som hjälper! Ha det, kära ordbrukare i Vansbro, Lidingö, Vätterstad och Säfvedalen!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards