Direktlänk till inlägg 20 augusti 2016

Selånger marknad

Av Göran - 20 augusti 2016 19:06


Det passar ju så bra med "Marknadsvisan" när man nu för en gångs skull besökt Selånger marknad. Och det i en hastighet av flera hundra kronor i timmen. Älg-, ren- och vildsvinskorv har inhandlats liksom en ny plånbok att stoppa de pengar jag nästan aldrig har i. Den gamla fyllde fem år alldeles nyss och jag har aldrig egentligen varit riktigt nöjd med den. Men den nya kommer jag säkert att trivas bättre med.

Men allra först köpte jag mig en ny ryggsäck. Min gamla är den företaget delade ut för 10-12 år sedan till alla anställda. Den var av fin kvalitet och rymlig och bra men till sist åldras ju även god kvalitet.

Och det visade sig vara ett bra drag att köpa den allra först för på det sättet hade jag något att bära korvar, kryddor och ostar m.m i och slapp släpa omkring på 7-8 plastkassar.

Ostarna är från ett gårdsmejeri och på vägen hem sörjde jag nästan lite över att jag för ovanlighetens skull inte har något rödvin hemma. I så fall hade det nog blivit lite provsmakning ikväll med några glas rödtjut.

Men jag får spara ostarna till nästa helg eftersom jag ju ska upp och jobba hela veckan som kommer. Men den som väntar på nåt gott...

Dock var jag inte smartare än att jag tog på joggingskor innan jag åkte och då jag kom hem efter timmar av traskande i dessa hermetsikt tillslutna skor kände jag hur sura mina fötter kändes. Så jag tappade upp ett bad, för första gången i år, ställde skorna på balkongen och la mig sedan i vattnet och lät värme och väta mjuka upp trötta fötter och rygg m.m  Synnerligen njutbart och välbehövligt. 

Man borde nog bada mer och oftare. För det mesta tar man sig ju inte tid med mer än en dusch. Jag har dock badkar så Gud vet varför jag inte använder det oftare. Det drar ju mot höst och vinter nu så jag ska nog försöka pyssla om mig själv lite mer. Unna mig att ligga i badkaret kulna höstkvällar. Gärna med en god whisky på badkarskanten. 

Levande ljus vet jag att många också har när de badar men det känns lite som överkurs när man är ensam. Är man två är det säkert både mysigt och romantiskt men det är svårt att få fram romantiken när man bara har sig själv som sällskap. Nej, romantiken är nog över för min del. Tills vidare, åtminstone. För ge upp ska man väl aldrig göra. I varje fall är det inte bråttom för det är ju aldrig för sent att ge upp.

Så det är med ren kropp jag kryper ner mellan lika rena lakan om några timmar. Jag bäddade rent imorse eftersom jag fick för mig att det var idag jag hade bokat tvättstugan. Men jag mindes fel och det var ju bra för då har jag ju något att se fram emot tills imorgon också. Idag marknad, imorgon tvättstuga! Livet är omväxlande.

Nu ska jag kolla vad OS i Rio bjuder på för spännande sporter idag. Fotbollstjejerna räckte ju tyvärr inte riktigt till mot Tyskland, vilket väl var ganska väntat ändå. Men jag ser det inte som att de förlorade ett guld, jag tycker att svenskorna VANN ett silver! Näst bäst är väl inte ankskit precis!

Nu ska jag sätta mig i soffan och invänta att sonens katt kommer och ställer sig på mina ben. Han ligger sen ett par timmar i sin husses säng med tassarna indragna under kroppen men när han ser och hör att jag sätter mig vid TV;n brukar han komma och tigga uppmärksamhet. Och eftersom jag har shorts på mig inne så känner jag de där mjuka varma tassarna direkt mot huden och det är väl så nära romantik som en gammal singelfarsa kan hoppas på.

Vår vänskap är strikt platonisk, hannar som vi är båda två. Men gilla varann får man ju göra!

Ta vara på era nära och kära, ni som har sådana! Man vet aldrig hur länge man har varandra. Gäller både människor och djur! 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 augusti 2016 23:31

Jo du, nog ska du ta tillvara ditt badkar. Inget är så skönt när man är frusen och har ont någonstans. Jag gillar att ligga där och läsa och äta en ölkorv eller något annat gott men precis som du tänder jag inga ljus. Att vara två i badkaret gillar jag inte heller. Det är inte alls så romantiskt som man kan tro, bara trångt och vattnet skvalpar över. Det är sant. Jag har provat så jag vet. Ha det du som måste jobba. Jag ska plocka bär om ryggen blir bättre och regnet slutar.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards