Direktlänk till inlägg 5 oktober 2016

Bra dag!

Av Göran - 5 oktober 2016 23:04

En bra dag? Tja, jag har väl upplevt både sämre och bättre dagar men för en vanlig sketen onsdag i oktober dög den ganska bra ändå. Frostnupen morgon men bara solen orkade upp så blev det en fin höstdag med frukost framför morgonsoffan i TV. Måste vara åratal sen sist, jag har helt kommit av mig med att titta på dumburken på morgnarna när jag är ledig. 

Dagens stora orosmoln slutade med att bli dagens höjdpunkt. Madame Citroen har varit på hälsokontroll hos farbror Bilprovningen idag och bedömdes må gott och väl så bra som man kan begära av en fransk tolvåring. Visst hade bakljuset slocknat på höger sida sedan i måndags då jag kollade all belysning. Men jag behövde inte komma tillbaka fast hon även saknade varningstriangel.

Den kom jag ju på att kolla först då jag stod utanför och väntade på min tur. De senaste sex åren har jag ju åkt in med samma bil och i den fanns det så jag behövde bara plocka fram den. Det felet är dock redan avhjälpt eftersom jag hade ett par stycken på reserv i förrådet här hemma. Jag är väl lite av en "skrotnisse" ibland och sparar på saker som kan bli bra att ha och eftersom jag genom åren har avyttrat några bilar på skroten så har jag behållit såna saker. Lampan får jag väl åka och köpa på Biltema imorgon. Tror att jag ska unna mig en IKEA-frukost när jag ändå ska till Birsta så kan man gå på Biltema i lugn och ro sedan.

Sen sprang tillräckligt många hästar som jag ville för att jag skulle få åtminstone halva insatsen tillbaka på V86 ikväll. Bättre än inget! Ännu ett glädjeämne!

"I huvudet på Gunde Svan" fick bli mitt kvällsnöje. En synnerligen bra programidé där han nästan varje vecka visar upp en enastående förmåga att bli ganska bra på andras idrott. Plus att intervjuerna är avspända och intressanta.

Jag har sett honom i Fångarna på fortet, Bingolotto och nåt mer också men detta tycker jag är det bästa han gjort efter skidkarriären. 

Nu hägrar kudden och vetskapen att fast jag varit ledig i 1½ vecka återstår ändå 16 dagar tills jag måste jobba igen. Skulle någon ringa och be snällt skulle jag faktiskt kunna tänka mig att göra lite övertid om erbjudandet är bra.

Annars står jag nog ut med fritiden också. Tänkte mig ut till skogs en tur imorgon och skörda några av mina svampställen såvida inte markägarna varit där och skövlat. Händer nästan varje år att något av ens favoritställen förstörts av skogsavverkning. Men då letar man sig bara nya ställen. Och jag vet ju att om en skog kryllar av trattkantarell så är det bara en tidsfråga innan den huggs ner eftersom det är ett tecken på begynnande försurning. Detta vet såklart skogsägarna och ser till att avverka innan kvaliteten på virket sjunker och minskar deras vinster

Därmed tillönskas de trogna ordbrukarna godnatt i Sveriges alla hörn och skrymslen. Som Jordbro, Tiveden, Ammarnäs och Karlskoga, för att nämna några.

Vi ses igen! När andan faller på...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards