Direktlänk till inlägg 25 november 2016

Black friday? Njae... Jag är skeptisk...

Av Göran - 25 november 2016 18:08

Så har vi då fått ännu en sån där märkesdag. Vem tror ni att den är till för? För oss tilltänkta kunder så att vi får förmånen att handla billigare? Nej, det var fel. Fler förslag?

Att vad då, sa du? Att den dagen precis som alla de där andra som tillkommit på senare år endast är till för att öka handelns omsättning och inkomster?

Mmm... Nu tror jag visst att vi börjar närma oss sanningen!

Herreduminskapare så idiotiskt. Handeln sänker priset på ett fåtal varor marginellt och den dumma pöbeln förväntas glänta än mer på sina plånböcker. Snabblånefirmorna bombar oss med reklam så vi ska handla ännu mer. Helst för pengar vi inte har. Men det värsta i hela soppan är ju hur många som går på det! Folk blir ju som galna under de här jippona. De åker flera mil för att "tjäna" på att handla lite billigare och sen handlar de ÄNNU mer för att det blev lite pengar över när man köpte den där jättebilliga TV;n.

Nej, här har ni en som gjort bästa affären av alla idag - jag har inte stuckit stortån utanför porten ens idag. Utanför lägenheten har jag varit men bara i tvättstugan. Så mig tjänade ingen en krona på idag.

Utom ATG förstås...

Ja, skam till sägandes så gjorde jag ett litet system för 48 kronor på V64 ikväll. Men ATG har inte bombat mig med reklam om Black friday så därför känns det ok ändå. Löningsdag som det är och allting.

Sen KAN det ju faktiskt också bli så att jag prickar in nog många rätt för att både få slantarna tillbaka eller t.o.m gå med vinst. Det får kvällen utvisa!

En kväll som ska tillbringas bekvämt tillbakalutad i soffan och förhoppningsvis få se Timrå IK göra processen kort med Umeålaget Björklöven. Serien har snart spelats till hälften och ikväll får Cmores tittare äntligen se serieledande Timrå spela på hemmaplan. Två gånger förut under mer än 20 omgångar har de valt att visa Timrå men då bara i bortamatcher. Bottenlagen AIK, Modo och Västerås har däremot synts lite då och då...

SÅ eftersom lite tvätt hänger kvar en trappa ner så önskar jag redan nu en trevlig kväll och helg till den lilla men naggande goda läsekretsen. Sköt om er! Så ingen annan måste göra det.

 
 
wiolettan

wiolettan

26 november 2016 10:02

Precis, huvudet på spiken om detta med reklam. Det jag inte begriper är att det verkar vara så många som går på det. Jag menar, om det inte vore lönande så skulle vi väl för länge sedan ha sluppit dessa fånerier, vilket många reklamsnuttar är, i alla fall på TV. Jag stänger av ljudet eller går till ett annat rum. Eller det bästa av allt, spela in och sedan snabbspola vid reklamavbrott.
Ha en bra lördag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards