Alla inlägg den 13 januari 2017

Av Göran - 13 januari 2017 22:25

Varför skulle fredag den trettonde vara sämre än andra fredagar? Eller andra nr 13 i almanackan heller, för den delen?

C-more, som åter vunnit nåd hos mig, visade ikväll Björklöven_Timrå på TV och givetvis satt jag bänkad i soffan då pucken släpptes. 

Därpå följde 60 minuter ordinarie matchtid. Där Ume-laget tog ledningen med både ett och två noll.

Innan cellulosakungarna från Vifsta-Östrand (som laget hette för länge sen) kom ikapp.

Efter spelade nästan 18 minuter av sista perioden och 2-1-ledning för Björklöven får Timrå en spelare utvisad och jag är väl nästan färdig att hiva ut TV;n över balkongräcket i ren besvikelse.

Då kontrar man in kvitteringen till 2-2 trots en man mindre på isen och så är det match igen.

Därefter lyckas båda lagen hålla tätt bakåt osh skapa en förlängning där Sebastian Lauritzen avgör med ett klassmål rätt upp i klykan.

Mitt favoritlag är lite svajigt just nu, man vet aldrig vad man får då man sätter sig tillrätta för att se på match.

MEN....

Å andra sidan är det inte nu vi ska vara som bäst utan om en dryg månad då kvalspelet börjar. Så vem bryr sig om några felpass eller missade frilägen nu, det är ju till kvalet vi ska spela vår bästa hockey!

Mot denna bakgrund är jag rätt nöjd med två poäng i Umeå ikväll. Här gäller det inte att ta maximalt antal poäng utan tillräckligt samt att sedan vara som bäst då det verkligen gäller. I kvalet! 

Jag mer anar än känner att mina krafter sakta återkommer. Idag haf jag lytt doktorns råd om att ta det lugnt och ska göra det imorgon också. Och visst har jag nickat till och somnat några gånger men inte alls så ofta som innan jag besökte vårdcentralen.  Mne vänta bara tills antibiotika och cortison gjort den nytta de förväntas göra.

Då ni! Då jävlar! Då tar vi dem!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards