Alla inlägg den 12 februari 2017

Av Göran - 12 februari 2017 18:05

Ja du, penicillin, nu har jag uppfyllt min del av avtalet mellan dig och mig. Nu är det upp till dig att leverera! Jag har svalt den sista tabletten så nu förväntar jag mig att jag vaknar i en frisk kropp imorgon bitti.

Tio dagar har gått sedan jag fick den nya och starkare antibiotikan. Som jag ätit precis enligt anvisningarna. 

Och visst mår jag bättre. Visst är jag piggare och har inte lika ont i ryggen och bröstkorgen som förut.

Men snuva och hosta har väl snarare blivit sämre...

Nu intalar jag mig att det beror på att lungor, bihålor och andra gömställen där förkylningsslemmet trivs nu ska tömmas på sitt vämjeliga innehåll.

Två dagar återstår av friveckan men jag är sjukskriven t.o.m fredag. Hade det varit jag för 25 år sedan hade jag nästan garanterat gått till jobbet på onsdag morgon. Men det ska till ett smärre mirakel om jag ens ska överväga de. Ok, om jag vaknar imorgon med ett leende och en obändig längtan att få stiga upp och möta måndagen.

Annars fortsätter jag att lyda läkekonstens representanter och stannar hemma tills sjukskrivningen går ut. Ångrar lite att jag inte hade med mig ett skiftschema till vårdcentralen för som det blev nu så går läkarintyget ut på fredag. Hade hon skrivit till söndag kväll istället hade jag alltså haft både hela kommande vecka och nästa att riktigt komma i form igen.

Men, vem vet, det kanske tar om en tredje gång så jag blir sängliggande fram till påsk också. Här ska ingen glädje tas ut i förskott, minsann. Tipset just nu pekar mot att jag återgår i arbete på lördag kväll. Den som lever får C!

Imorgon ska kroppen få börja visa vad den går för. Tvättstugan är bokad och jag har tagit fram högrev ur frysen. Av detta kött ska det bli en gryta med kalops hade jag tänkt. Och klarar jag av det så ökar vi belastningen från och med tisdag. 


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards