Alla inlägg den 4 mars 2017

Av Göran - 4 mars 2017 20:18

Ser att jag i mitt förra blogginlägg här glömde att hälsa Mars välkommen. Slaskiga, ljusa och ibland lite kylslagna mars månad som är sååå mycket lättare att stå ut med än februari, januari och november. Det har regnat, snöat, varit strålande solsken de senaste dagarna. Men ljuset! LJUSET!

I eftermiddags tittade jag på klockan då Dagens Eko började i radio, en kvart i fem. Och visst började det skymma utanför fönstren men det var fortfarande ganska ljust. Ljuset ger hopp om ännu en vår och även en sommar.

Dessutom är jag ledig och behöver inte ta på blåstället igen förrän 15/3. Jag ska dit ett par gånger innan dess men bara på möten som hålls i närheten av kontoren så då behöver jag inte byta om.

På måndag ska jag och tre kolleger samlas för att gå igenom och bedöma tillbudsrapporterna som vi inte hann vid förra skyddskommittéen. Sen ska ett protokoll författas också.

På onsdag har jag lovat att rycka in i portvakten eftersom företaget låter all kvinnlig personal delta i firandet av internationella kvinnodagen. Båda tjejerna som jobbar ordinarie där ville delta så jag ställer upp och vikarierar för dem under den tid det nu tar.

Såklart att vi ska fira den dagen. Såklart att jag ställer upp så de får möjligheten att vara med. Jag hoppas att vi en dag kommer till en punkt då vi kan lägga ner kvinnodagen. Då den inte längre behövs, menar jag.

Att dagen kommer då jämställdheten mellan könen är så självklar att man inte behöver manifestera med särskilda dagar i almanackan. Dagen då även de mest militanta feministerna inser att inte ALLA män är svin som misshandlar eller behandlar kvinnor illa på andra sätt. För tyvärr hör jag ju då och då röster som inte vill ha jämställdhet utan vill vända på steken och låta männen bli förtryckta istället. Men det vinner ingen på.

Det FINNS ju faktsikt en internationell mansdag också. Jodå, den 19 november. Men den enda anledningen att jag kommer ihåg datumet för den är att en av mina döttrar är född den dagen. Jag kan inte säga att jag har hört talas om att någon enda människa firar den dagen.

Nåja, never mind, vi börjar med att göra kvinnodagen överflödig så glöms nog mansdagen automatiskt.

Efter en ytterst stillsam lördag sitter jag och avnjuter ett glas rött och en synnerligen god liten get-brie från något bymejeri nånstans i Jämtland. (Dock inte från Åsberget som nämndes här i augusti förra året då jag handlat deras delikatesser på Selånger marknad). Tänk så lite det behövs för att göra en halvgammal, liten gubbe lycklig ända ner i magen. Mellon? Nej, jag skiter i den. Möjligen ser jag finalen nästa helg.

För övrigt... så anser jag fortfarande att Donald Trump borde avsättas!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards