Alla inlägg den 12 mars 2017

Av Göran - 12 mars 2017 09:02

Godmorgon på er, kära ordbrukare! Hoppas ni sovit gott, det har jag. Vaken sedan ett par timmar och smuttar på dagens andra mugg med morgonkaffe. Om första koppen inte biter som den ska så får man ju så lov att ta en kopp till så man vaknar ordentligt. Min långa ledighet lider sakta men säkert mot sitt slut. Ännu återstår några dagar innan onsdag då det åter är dags att skutta ur sängen vid pass halv fem med ett leende på läpparna och ropa "Äntligen!".

Mello igår och... Jo, jag tittade på nästan alla artister. De tre första dock bara vid snabbreprisen eftersom jag fastnade på en annan kanal ett slag från början.

I mitt tycke var det ganska slätstruket. Men två låtar tyckte jag stack ut lite. Nanos och Jon Henriks bidrag gillade jag faktiskt litegrand. Och märkligt nog blev de tvåa och trea. Vinnaren var väl en ganska typisk mello-låt men jag tyckte inte att den hade något speciellt som stack ut.

Däremot hade jag både rätt och fel om Owe Thörnqvist. Skrev igår att tiondeplatsen var vikt åt hans låt. Jag trodde att det bara var tio låtar som tävlade men det visade sig ju att det var tolv. Vad jag menade var att jag tippade honom sist och då blir det ju rätt. Fast jag måste väl erkänna att låten är bättre när man ser hans framträdande än då man bara hör den i radion. När man ser honom på scen så framgår det ju att han tar det där lite med en klackspark. Han visste säkert att han inte skulle vinna och hade säkert inte den ambitionen heller.

Europafinalen återstår innan vi åter får frid och jag tror inte att svenska folket behöver oroa sig att vi ska behöva arrangera spektaklet nästa år. Kan inte tänka mig att Robins låt kan kriga om någon topplacering.

Kommunalgrått utanför fönstren här på Sveriges midja, får hoppas att det skiner upp frampå dagen. Inga speciella planer för dagen utom att jag måste bestämma vad jag ska göra med den karré jag tog ur frysen igår kväll för att säkerställa söndagsmiddagen. Kanske kryddar jag den och slår in den i folie för att sedan tillaga den i ugnen på ungefär 75 grader i 5-6 timmar. Eller om jag ska skära den i skivor och ta fram grillpannan.

Nåja, det löser sig! Innan jag börjar fundera över middag kanske jag ska se till att få mig lite frukost och sedan kanske gå ut en liten sväng och röra på dö´köttet.

Hur som helst så tillönskas ordbrukarna en angenäm söndag tillsammans eller var för sig i Tillberga, Bastuträsk, Eslöv och Hörnefors. Och vad Trump beträffar så... anser jag även idag att han borde avsättas!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards