Alla inlägg den 24 mars 2017

Av Göran - 24 mars 2017 20:45

Fredagkväll råder över Sverige och de flesta med jobb har "hela helgen på sig" med att göra det där man inte hinner eller orkar. För några är det precis tvärtom. Vi på skiftlag 5 som stämplade ut i söndags morse och har kunnat stå och hånflina åt er andra hela veckan när ni åkt/gått till jobb och skola. Men nu är det ombytta roller - nu är det vår tur att tvinga kroppen i rörelse bort från lakanen och kudden, den kära, imorgon bitti. Tidigt! Ja, så tidigt att det är väl tveksamt om vår herre fått på sig kalsongerna ens.

Så nu står det världen fritt att hånflina åt oss istället. Om ni vill.

Men det kan också vara den sista helgen jag jobbar på ganska länge. Verkschefen vinkade in mig igår i samband med skyddskommittéen och erbjöd mig ett tillfälligt arbete som ska utföras fr.o.m "snarast-möjligt" och fram till början av juni. Det kommer att betyda att jag jobbar dagtid från den dag då min chef släpper mig och jobbar med det nya fram tills att jag övergår till portvakten där jag ska jobba hela sommaren. Jag har tackat ja av en för många kanske konstig anledning. Verkschefen berättade ganska ingående vad han förväntar sig av mig och på ett par punkter kände jag mig tveksam om jag klarar av det eller ej. Därför sa jag ja. Kände att det kanske är just en utmaning jag behöver för att tända till igen. Jag tyckte mig också ana mellan raderna att det kan hända att uppdraget förlängs efter sommaren.

Men då vet jag ju om jag klarar det och hur jag trivs med det också så det tar vi ställning till då.

Fördelen med dagtid är förstås att man får sova på natten som VH (Vår Herre) designade oss för då han formgav oss en gång i tidernas begynnelse. Det är också lättare att ha ett socialt liv men ack så lite ledigt.

Skulle de dock komma på att permanenta tjänsten sedan så får de nog hitta någon annan för jag tvivlar på att de vill bettala den lön jag, i så fall, skulle kräva. Totalinkomsten på skift är ju sju/åttatusen högre än på dagtid och jag har ingen lust alls att tjäna mindre pengar.

Idag har jag varit inne på gästkontoret på fabriken och skrivit protokoll från gårdagens möte. Därefter en sväng till Willys för att passa på att köpa några bitar karré för 29;90. Glömde dock bort att handla prästost eller Grevé för 49 kronor men jag har ju helgen på mig innan det blir ny vecka.

För övrigt har jag softat bara! (Visst låter det MYCKET bättre än att säga att man latat sig eller slöat?)

Passa på att softa ni också, kära ordbrukare, om ni är lediga över helgen i Karesuando, Katthammarsvik, Oxie, Söderbärke och Vingåker. Och... Trump har fortfarande inte vunnit  nåd hos mig. Avgå!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards