Alla inlägg den 30 mars 2017

Av Göran - 30 mars 2017 20:08

Madame Citroen har fått en renande vårdusch. Och det till ett starkt rabatterat pris. Det är ju nämligen så att varje gång det kommer en båt med aluminiumoxid till kajen vid min arbetsplats så sprids damm över parkeringen och bilarna som står där. Fram till förra året har facket gått in och klagat vid de värsta läckagen och företaget har då ordnat tvättbiljetter hos en närliggande mack för det enstaka tillfället. Aluminiumoxid är en råvara som är absolut nödvändig för att framställa metallen vi gör. Den används även som slipmedel inom andra grenar av industrin och då blir de tju lätt att förstå vad den kan göra med lacken på en bil. 

Så ifjol sommar gjordes en deal med bensinbolaget att samtliga anställda får köra sina bilar genom snabbtvätten för halva priset. Alltså som mest 148 kronor för "värstingprogrammet" med underspolning, vaxning, hjultvätt och jag vet inte allt. Jag bara visar legitimation och uppger mitt anställningsnummer. När de kollat i sin lista att det stämmer får jag min tvättbiljett och kan ställa mig i kön till tvätthallen.

Bra lösning, tycker jag! Däremot ska det bli intressant att se hur det går för den bilfirma som håller på att bygga en ny flott bilhall strax väster om fabriken. Åt det håll som det oftast blåser (från havet, alltså).

Kan de komma och kräva ersättning för sina vräkigaste vrålåk? Firman säljer främst BMW och Chrysler så det är ju inga Trabanter från 70-talet precis. Eller hävdar min arbetsgivare då att "vi var här först, ni skulle ha kollat upp platsen bättre!". Nåja, det lär väl visa sig...

Softat en hel del idag också. Gick ju av natten igår morse och sov inte så mycket. Sedan tvättade jag hela eftermiddagen så det blev inte alls sådär vilsamt som det annars ofta blir efter sista natten. Men det har jag tagit igen med råge idag. Jag har latat mig så t.o.m Kronblom skulle titta beundrande på mig. Ni vet han, seriefiguren från fyrtiotalet som helst låg på kökssoffan.

Min enda arbetsinsats bestod väl i att laga middag. Som iofs tog några timmar i anspråk men inte ansträngande ändå.

Kokade en fläsklägg på morgonen och gjorde sedan rotmos till den då de tblev middagsdags. Och det är ju tur att jag uppskattar det själv för ingen annan gör det. Dotra har jag iofs inte sett till idag, antar att hon är hos pojkvännen. Och sonen ville inte ha. Men... det är ju deras förlust och min vinst! Efter att ha ätit mig mätt blev det även två ordentliga matlådor till frysen. Imorgon tror jag att jag ska göra laxpudding eller bondomelett.

Sist ska jag bjuda på en lite ovanligare Lundell-inspelning. Både till formen (han kompas av Göteborgs filharmoniker) och låtvalet. Inte så många utanför kretsen av trogna faans känner till den här fantastiskt vackra sången. 

Så... håll till godo!



SÅÅÅ... kan Lundell också låta!

Annars anser jag fortfarande att Donald Trump borde avsättas! Det tror jag att Lundell också tycker!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards