Alla inlägg den 8 april 2017

Av Göran - 8 april 2017 20:40

Hatarna har fått ny näring. Den gripne som misstänks för terrordådet på Drottninggatan kommer från Uzbekistan. Alltså INTE en svensk pundare. I nuläget pekar det mesta mot att han har agerat på egen hand. Alltså inte någon organiserad attack från många illasinnade som vill oss ont.

Det är dock för tidigt att vare sig ropa hej eller att säga att tragedin är en isolerad händelse skapad av en ensam galning som råkade komma förbi och ta tillfället i akt att stjäla en pilsnerbil för att meja ner oskyldiga människor.

Jag har surfat runt en hel del idag och kan, som vanligt, konstatera att den där SD-bloggaren i Kalmar redan drar långtgående slutsatser. (För att inte tala om de som kommenterar hans ord... Snacka om att man låter hatet flöda!)

Jag tror att man ska vänta lite med att döma åt ena eller andra hållet tills vi VET vad vi snackar om. Antaganden och gissningar är liksom inte så intressanta.

För egen del är jag fortfarande så glad och tacksam över att min dotter INTE befann sig i Stockholm då tragedin inträffade. Hennes lillasyster (som annars inte står på så god fot med sin äldre syster) ringde mig igår och lät väldigt upprörd då hon bad mig kolla att S var okej. Hon vet att storasyster bor nära Fridhemsplan och hade hört att det var skottlosssning där. Nu verkar det som om den skottlossningen aldrig ägt rum men själv blir jag glad över att se att mina döttrar (som annars inte har någon kontakt alls med varandra) ändå innerst inne bryr sig om varandra.

Inget ont som inte för något gott med sig, säger man ju.

Kanske visar det sig med tiden att denna händelse för samman de delar av min familj som inte stått på så god fot med varandra förut. Det skulle glädja mig mycket, i så fall.

Men som sagt... det är för tidigt att varken ropa "faran över" eller "släpp ingen jävel över bron!"

Söndag imorgon och min sista lediga dag för denna gång. Från och med måndag jobbar jag dagtid i 4-5 månader. Hur det går... DET får ni veta efter pausen!

Och när pausen är slut hoppas jag också kunna berätta att Trump äntligen är avsatt!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards