Alla inlägg den 23 april 2017

Av Göran - 23 april 2017 20:42

Egentligen borde jag väl sitta här och vara toknöjd. Satt framför TV;n tidigare idag och såg GIF Sundsvall spela 0-0 borta mot Hammarby. Och jag vet inte när jag senast var så nöjd med EN poäng. GIF skapade inte en enda målchans värd namnet medan Hammarby säkert skapade 3-4 lägen där det borde varit mål.

MEN... så har vi ju den där sista utposten som kallas målvakt och idag var det just hans (Tommy Naurins) förtjänst att Giffarna fick med sig en poäng. För inte ens den mest enögda GIF-anhängar kan ärligt säga att vi förtjänade poäng.

Jag tycker alltså att GIF ska vara jävligt nöjda över denna poäng!

Annars har jag lagat gulaschgryta idag och jagden uppkattades (tror jag) av sonen och mig själv (vet jag). Jag rekommenderar varmt mina ordbrukare att googla fram recept på denna ungerska delikatess.

Imorgon är det måndag och för mig väntar ett sammanträde med skydddskommittén. Trevligt avbrott i min nya vardag att få ägna mig åt de frågor som ligger mig allra varmast om hjärtat.

Det betyder också att jag kan ta lite sovmorgon eftersom vi börjar klockan åtta och jag redan har gjort de flesta av de förberedelser jag annars brukar göra på morgonen.

Min kurdiske frisör hade åkt till Madrid för att se fotboll när jag besökte hans salong igår. Men ersättaren kunde också hantera sax, kam och hårtrimmer så nyklippt är jag ändå.

I dagens backspegel konstaterar jag att såhär dags ifjol hade jag nyss kommit hem från min Norge-tripp och överlevt flygningarna. Samt lite andra händelser som ligger längre bak i tiden.

Sköt om er, kära ordbrukare i Kumla, Prästmon, Malung och Kårböle. Så ingen annan måste göra det!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards