Alla inlägg den 11 juni 2017

Av Göran - 11 juni 2017 09:24

Nejdå, jag ska inte gnälla. Sååå dåligt mår jag inte. Ett lätt tryck inifrån mot pannbenet och lite tröttare än vanligt är det enda straff min kropp gett mig för att jag slog mig lös igår kväll. Märkligt dock att jag är så törstig idag när jag drack så duktigt igår...

Men idag är det vatten som gäller. Min lilla minisemester på en vecka slutar ju nu och från och med imorgon bitti jobbar jag dagtid i nio veckor till innan jag får tillbaka all ledighet jag gått miste om under våren och sommaren.

Midsommarhelgen blir det ju förstås en dag längre helg men annars är det femdagarsveckor som gäller.

Igår kostade jag också på mig nya brallor och eftersom man fick tre för samma pris som två så blev det tre par plus tre kortärmade skjortor, mitt favoritplagg sommartid. Dessutom gjorde jag äntligen slag i saken och köpte mig en ny kamera. Ingen dyr eller märkvärdig men lättskött och lagom stor. Jag är ju inte så avancerad som fotograf att jag behöver lägga flera tusen på en kamera. 1500 gick den här på och jag tror att jag kommer att vara nöjd med den rätt länge. Den fick följa med på båtresan igår och jag använde den ganska flitigt.

Det fina med den moderna tekniken (digitalt, alltså) är ju att man kan ta hur många bilder man vill och sedan radera de som inte blev bra. Förr snålade man för att filmrullen skulle räcka men idag är det ju bara att knäppa så fort man får lust. Lägger ut några båtbilder på festglada fabriksarbetare som jag dock inte frågat om lov, som man kanske bör göra innan man publicerar bilder på andra. Men så länge inte bilderna är komprometterande på något sätt så tror jag att de flesta förlåter.  


 

 

 

 

 

 

Mannen som på bild nr 3 uppifrån står framme vid baren med svart skjorta är den man jag brukar kalla min tama husmekaniker. Sen blandade bilder på lite random folk och så en på allas vår födkrok. Fabriken sedd från havet.

Sist fick det bli en bild av Sundsvalls siluett tagen strax innan vi åter fick fast mark under fötterna.

Städat och trevligt var det hela kvällen. Det tycker jag hedrar oss alla. För under 70- och 80-talen brukade det ofta urarta vid firmafester eller fester ordnade av facket. Ofta utbröt lite spontan boxning och det är ju aldrig roligt när det blir så. Några mår dock förmodligen mycket sämre än jag idag men ingen föll allvarligt ur ramen såvitt jag såg och hörde i alla fall.

Idag är det  tvättstugan som dominerar min tillvaro. Sonen har varit i Spanien och kom hem igår. Och han tycks ha bytt kläder flera gånger per dag för tvättkorgen var smockfull. Första laddningen hänger på tork och maskin nummer två är snart klar. Så det ska hängas så snart jag har svamlat färdigt här.

Har ni vägarna förbi Sundsvall under sommaren så rekommenderas varmt att ta en tur med MS Medvind och gå loss på skärgårdsbuffén som de kallar sitt smörgåsbord. Vad det kostar vet jag inte eftersom facket betalade för oss men särskilt i vackert väder (som vi dock inte hade) är det en trvlig liten tripp.

Därmed tillönskas den lilla skaran ordbrukare en fortsatt skön söndag i slott och koja mellan Trelleborg och Treriksröset. Ha det!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards