Direktlänk till inlägg 25 juni 2017

Söndagsfunderingar vid en gammal dator

Av Göran - 25 juni 2017 21:48

Helgen är på väg att ta slut. Det drar sig sakta men säkert mot läggdags. Att lägga sig och krama kudden i några timmar innan måndag morgon är över oss alla.

Jag har öppningen i portvakten imorgon. Vilket betyder att jag ska vara på plats och ha låst upp överallt samt öppnat telefonväxeln som senast klockan sex imorgon bitti.

Nu är jag ju sådan att jag vill ha lite mer marginaler än så. När jag jobbar i min ordinarier befattning åker jag hemifrån klockan fem och byter om i lugn och ro för att sedan till fots ta mig till min arbetsplats i gor tid före 05:48 som är senaste tid att stämpla in utan att få avdrag. När jag är portvakt räcker det om jag åker en halvtimme senare för jag behöver varken byta om eller gå en kilometer för att komma till arbetsplatsen. 

Likadant vid hemgång, jag bara registrerar min utgångstid och går sedan ut till bilen och åker hem.

Fast... imorgon åker jag inte hem utan till andra sidan stan där jag ska lämna in Madame Citroen för byte av bromsbelägg, skivor och bromsok fram. De byttes baktill förra året och nu är det dags att fixa dem framtill också. Likaså ska de få byta den fläkt som bilfirman köpte en begagnad och satte i ifjol. Den som satt i bilen då jag köpte den kärvade och gjorde så att fläktmotståndet pajade hela tiden. Så jag fick dem att byta den men den begagnade hade obalans i axeln och för ett j-a liv när man kör den på högfart. Så nu ska den bytas till en ny och fräsch.

Det lär betyda bussåkning på tisdag morgon eftersom det egentligen var då jag fick tid för jobbet. Men om man börjar jobba klockan sex är det svårt att lämna in bilen klockan sju när verkstaden öppnar.

Tid är också bokad hos Svensk Bilprovning femte juli och jag räknar med att hon går igenom med beröm godkänt.

För trots att jag hade sjukt mycket problem med henne det första halvåret så måste jag ändå säga att efter det har hon ju faktiskt gått som en klocka och vi trivs utomordentligt bra tillsammans.

Nästa projekt på det området bli att ställa dotterns VW Golf i ordning för försäljning. Den har varit avställd sedan förra sommaren och besiktningen. Bakre ljuddämparen, en yttre styrled, bromsrör samt en strålkastare ska bytas och sen borde den betinga ungefär 8 000-10 000 vid försäljning. Alternativt att jag hittar någon som tar den som den går och står. Då släpper jag den för 1 500 - 2 000.

Också den en bra bil med tanke på priset. SÅ förhoppningsvis blir den lätt att sälja!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 27 mars 19:23

Måndagen och tisdagen liksom bara försvann. Och snart har väl även onsdagen följt i deras spår. Det grämer mig en aning att när jag nu äntligen hittade ett sätt att se all ishockey i hela Europa och även i Nordamerika helt gratis så är favortlaget ut...

Av Göran - Tisdag 26 mars 09:50

God Tisdagförmiddag på er, kära ordbrukare! Den här dagen började  tidigt. Redan halv fem vaknade jag utan att kunna somna om. Låg dock kvar ändå i en halvtimme innan naturen krävde uppstigning. En dusch och en kopp kaffe och sen byta lakan i sänge...

Av Göran - Fredag 22 mars 11:29

Nu är han äntligen här, mitt allra första barnbarn! Han skulle ju ha kommit igår egentligen men han tog sån tid på sig att det hann bli fredag. Lik sin pappa är han och givevis det mest fantastiska barn som någonsin fötts! Precis som ALLA barn både f...

Av Göran - Torsdag 21 mars 11:42

Jamen, det har ju liksom bllvit lite av en tradition att jag lägger ut "21/3" av och med Dan Hylander och Raj Montana Band när datumet infaller. Den har passerat 40-stecket och Dan själv fyller sjuttio i år om jag inte minns fel. Men både han och låt...

Av Göran - Onsdag 20 mars 14:15

Det där med att åka kollektivt kanske inte är så dumt i alla fall! Imorse efter duschen kände jag hur tjockt mitt hår började bli och grämde mig lite över att jag f.n har lånat ut bilen till yngstingen. Men han behöver den ju mycket mer än jag för at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards