Alla inlägg den 2 juli 2017

Av Göran - 2 juli 2017 12:05

Juli månads första söndag är här. En av veckans två lediga dagar blir inte ograverat ledig. Tvättkorgen såg ut som en dräktig flodhäst ungefär då jag bar den nerför källartrappan imorse. Nu är dock allt tvättat och jag väntar in torkningen innan jag ska ner och mangla och vika ihop för att sedan bära upp och lägga/hänga in i garderober och lådor.

Lite småmulet ute idag efter tre dagar med strålande sol. Tyvärr har det blåst lite väl mycket för att vara riktigt njutbart att vara lättklädd.

Efter massor av strul har jag så äntligen fungerande luftkonditionering i min bil. Nu är fläkten ersatt med en ny och inte nog med det. Postorderfirman Misterauto i Tyskland gör återköp på den felaktiga fläkt de levererade TROTS att orginalkartong och emballage hade kastats bort av verkstaden. Det är annars ett krav de ställer för att ta emot returer och betala tillbaka pengarna - att reserdelen är obrukad i oskadad förpackning.

Men eftersom det var de själva som skickat en felaktig reservdel så tar de tillbaka den ändå. Jag lär väl få ligga ute med extrakostaden för den nya fläkten en vecka eller tvä men det är det värt. Sååå skönt att få svalka snabbt när bilen stått i gassande sol. 

Sex veckor återstår av mitt sommarvikariat i portvakten och sedan är det minsann min tur att få en rejäl ledighet. Låt vara att den kommer lite väl sent på sommaren men september är ju också en trevlig månad. Särskilt de år då skogarna är fulla med svamp! Det hoppas jag förstås att de ska vara i år när jag nu också har en varmluftsugn att torka dem i.

Alldeles för sent upptäckte jag att Weeping willows hade konsert i Galtström, några mil söder om staden igår. Så det missade jag tyvärr. Men om ett tag kommer Py Bäckman och Janne Baark hit och uppträder i närheten så kanske unnar jag mig att gå dit och lyssna då.

Idag ska jag laga i ordning en fläskfilé jag hade glömt att jag hade men hittade i frysen igår kväll. Troligen med ugnsrostade grönsaker och bea-sås. 

Se där! Än en gång har jag lyckats kräkas fram ett fullständigt onödigt blogginlägg. Som väl knappast gör någon lycklig. Men det får slinka igenom ändå. Ett klent inlägg är också ett inlägg.

Kanske blir det mer spirituellt nästa gång, vi får se! Ha en fortsatt fin söndag, kära ordbrukare! See ya´!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards