Alla inlägg den 18 juli 2017

Av Göran - 18 juli 2017 21:52

Lidl är en intressant matbutik. Förra sommaren dök det upp kängurubiff i deras frysdisk och jag köpte. Och smakade. Det var gott! Riktigt gott, till och med!

För ett par dagar sedan såg jag att de hade kängurubiff igen och tänkte köpa. Men så såg jag att alldeles intill låg förpackningar med strutskött som dessutom var bara hälften så dyrt som känguru per kilo. Så jag köpte mig en förpackning med strutsbiffar. Dessa tillagades idag och åts till middag och det var inte tokigt alls.

Paketet innehöll tre stycken små "biffar" på c:a 100 gram per styck. Jag kryddade med salt och svartpeppar från kvarn (Varför krångla till det i onödan?) och stekte dem några minuter per sida.

Köttet var ganska kompakt - mer likt nöt- eller fläskkött än annan fågel men mycket gott.

Så får du chansen att smaka struts så råder jag dig att ta den. 

På jobbet har jag bytt flickvän. Det vill säga att Annika, som jag jobbat tillsammans med i fyra veckor har gått på semester medan Tanja kommt tillbaka från fyra veckor i hennes barndomsland Finland. Jag brukar skämtsamt kalla dem båda för mina flickvänner eftersom de ju är (eller har åtminstone varit) flickor och jag ser dem som mina vänner.

Ombyte förnöjer, sägs det och visst är det väl så? Att Tanja kom tillbaka betyder ju dessutom att mindre än fyra veckor återstår innan jag får min långa ledighet. Kompensationen för min avstickare till dagtidsarbete.

Den 11;e augusti är min sista dag som dagtidare (såvitt jag vet nu i alla fall) och därefter är jag ledig till den 22/9.

Och eftersom vädret har innehålli stora variationer med omväxlande sol och regn så hoppas jag på en bra svampsäsong när jag väl får ledigt.

Annars... så har jag köpt en ny dator. Men... den behagade haverera innan jag ens fått igång den. Så efter många om och men har jag nu returnerat den till leverantören för byte av moderkort. 

Tack och lov fick jag lov att köpa en begagnad laptop billigt av en gammal kompis och det är på den jag skriver nu medan jag väntar på att få ta min spritt nya burk i bruk.

Ordbrukarna hälsas därmed godnatt med förhoppning om en härlig morgondag. Gör aldrig idag vad du kan skjuta upp till imorgon eller ännu senare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards