Alla inlägg den 1 augusti 2017

Av Göran - 1 augusti 2017 20:40

Tänka sig! Efter sju sorger och åtta bedrövelser har jag äntligen min nya dator i drift. Och med tiden ska vi nog bli vänner, Hewlett & Packard och jag. Men det är ju så ovant med Windows 10, så mycket är så annorlunda mot Windows 7 som jag hade i den gamla burken. Den ligger numera i bagagerummet på min bil i väntan på att fraktas till Kretsloppsparken som stadens sopstation så vackert heter. Någon "park" liknar det absolut inte men ännu får man gratis kasta gamla möbler, elektronik, bildäck och annat. Så länge det är paketerat i genomskinliga påsar/säckar eller inte paketerat alls. I flera år har jag väntat på att de ska börja väga ekipagen som kommer och sen igen innan man får lämna anläggningen. Plus därefter slanta upp för det man kastat. Det är nog bara en tidsfråga.

Men åter till datorn!

Två veckor tog det smålänningarna i Växjö att byta moderkortet men idag kunde jag äntligen få packa upp. Tror ni att det funkade klockrent direkt?

I så fall så tror ni fel!

Efter att ha vridit händerna, slitit mitt hår och lagt pannan i djupare veck än någonsin förr konsulterade jag min datakunnige son. Som skruvade loss sidopåten till höger och konstaterade att tre kontakter inte satts tillbaka efter reparationen. Det ska HP;s serviceavdelning få veta imorgon!

Jamen, vad är det för ett jävla sätt att först låta kunden vänta i två veckor på en reparation som tar en fackman mindre än tjugo minuter och sedan bara packa ner skiten i kartongen och skicka den tillbaka? I min värld kontrollerar man varan efter reparation så man VET att allt fungerar. Så utan sonen hade jag väl fått skicka iväg den en gång till.

Jag visste väl nånstans den där gången för 25 år sedan att förr eller senare skulle jag få lite nytta av den där lilla knodden som jag bar mer än alla hans tre syskon tillsammans. Nu börjar kanske bärandet betala sig.

Augusti är här med allt vad det innebär. Senast till helgen ska jag ha tagit mig ut för att göra årets första inspektion av svampställena. Hoppas på ett bra år för Karl-Johan, det var några år sen sist. Givetvis mottages också blek taggsvamp, gula kantareller och diverse andra med tacksamhet. Orkar jag så kanske det blir en sväng imorgon kväll efter jobbet men eftersom jag har stängning är risken stor att jag är för trött.

Som nu!

Därför tar jag konsekvenserna av det och avslutar för tandborstning och sen en date med min kudde. Sov gott, kära ordbrukare i slott och koja världen över! Godnatt!



Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards