Alla inlägg den 9 augusti 2017

Av Göran - 9 augusti 2017 17:27

"Tupparna" börjar blåsa upp sig och tävla om vem som galer högst och starkast. Själv försöker jag bestämma mig vem av dem som är mest galen. Vem ska jag vara räddast för? Trump eller Kim?

Och vem av dem låter sig först provoceras till riktiga våldshandlingar? 

Nordkoreas ledare har ju inte kommit till makten på deokratisk väg utan ärvt makten från sin far. Och att han älskar den där makten råder det väl inga tvivel om? De håller ju visserligen "fria" val i Nordkorea där folk får välja att rösta på Kim eller inte men någon demokrati finns förstås inte.

Så den intressanta gåtan är väl hur det amerikanska folket tänkte sist de gick till valurnorna. Undrar hur många som skulle röstat på Trump om det varit val idag!

Här hemma i ankdammen kacklas det ju också om ditten och datten. Knappt hade vi lugnat ner oss efter IT-skandalen så får förre finansministern för mycket innanför västen under en privat fest och går först omkring och greppar damer i skrevet och därefter hänger han ut petter-niklas och visar upp den både för den som vill och den som inte vill se.

Kommentar överflödig!

AB och Expressen slår förstås på stora trumman och Borg tappar några lukrativa uppdrag. Men jag är inte så orolig för honom. De där nissarna kommer alltid ner på fötterna, det går ingen nöd på dem. 

Någon kreativ polis gjorde också en polisanmälan för sexuellt ofredande. Bra tänkt för han ofredade ju alla på festen som såg eller blev klämda mellan benen!

Men... å andra sidan ganska onödigt att anmäla! För när man började prata med festdeltagarna så ville ingen prata om saken utom en dam som jag inte namnger. Men hon hade inget sett.

Så utan varken målsägande eller vittnen blir det svårt att komma vidare så nu är utredningen nedlagd. Någon som är förvånad? Hand upp!

Nä, jag tänkte väl det! De håller varandra om ryggen däruppe i toppen av societeten och om någon faller ur ramen efter ett par groggar för mycket finns inga läckor i skygglapparna.

Men det blåser säkert över snart och Borg får nya styrelseuppdrag eller någon annan välbetald sysselsättning där det inte är så noga med vanligt hyfs och folkvett. Han lär dock knappast bli aktuell för någon comeback om alliansen vinner valet nästa höst. Lika lite som den där moderaten som köpte sex och sedan avgick av personliga skäl.

När jag kollade i bloggens backspegel ser jag att idag för ett år sedan gick brandlarmet på jobbet. Då jobbade jag med 18-årige Rasmus som saknade erfarenhet av larm. Märkligt nog gick ett brandlarm även idag. Lika falskt som det ifjol på samma dag men det skapade förstås ändå lite action. Dock hann jag avbeställa brandkåren innan de hunnit sätta sig i bilarna och de fick återgå till fysisk träning, tumrullning, kortspel eller vad de nu pysslade med.

Men precis som förra året satte telefonerna igång att ringa och det formligen vällde in både lastbilsförare och andra från alla håll. Men vi lyckades hålla oss lugna och redde ut stormen rätt snabbt.

Två dagar återstår av min sista arbetsvecka som dagtidare. Imorgon har jag öppning på morgonen precis som idag och på fredag börjar jag senare men jobbar i gengäld till kl. 16.

Då, när jag scannar min tag över tidurets display och registrerar min hemgång är jag ledig ända tills den 21/9.

Nåja, nästan i alla fall. Jag har lovat komma på skyddskommittén i slutet av denna månad samt att jobba när företaget har "Öppet hus" den 26/8. Men då  handlar det "bara" om c:a fem timmar.

Ledigheten räcker nog ändå, känns det som.

Och kanske får jag bättre väder än de som hade semester på sommaren. Augusti är ju ofta varm och skön och även september kan vara njutbar. Planen är att försöka komma till skott med några av de måsten jag skjutit upp så länge.

Dessutom tänker jag fortsätta att  trappa upp min träning. En bit på vägen har jag kommit men inte så långt som jag hade hoppats vid detta laget. På måndag har jag tid hos min livsstilscoach för första gången sen början av juni så vi får väl se om hon skäller på mig. 5-6 kg har jag ju ändå fått bort...

Nåja, den dagen den sorgen! Nu ska jag gå och se efter om jag har någon låda i frysen med lämplig lunch till imorgon. De kära ordbrukarna tillönskas en angenäm afton och natt! Jag kommer tillbaka. 

Förr eller senare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards