Direktlänk till inlägg 16 augusti 2017

Boost för bloggen

Av Göran - 16 augusti 2017 22:27

Tänk att en liten Y-frontad snigelkott kan påverka besöksstatistiken så. Jag brukar oftast ha 10-15 besökare per dag och är väl ganska nöjd med det. Men igår då jag gav mig in på vetenskapens område var det plötsligt hela 48 stycken som ville läsa om det lilla blötdjuret som delar av inlägget handlade om. Så många besökare har jag inte haft sedan jag skrev en kommentar hos en Sverigedemokrat som inte föll hans övriga läsare på läppen. Om man säger så...

Den gången välde det in hatiska kommentarer och meddelanden där de berättade att de visste var jag bor. Att jag skulle se mig om noga om jag gick utanför dörren. Såna som jag var inte önskvärda i SD:s Sverige fick jag veta. 

Jag publicerade inga av dessa hatkommentarer utan skickade dem direkt dit där de hör hemma - papperskorgen!

Niggerälskare, förrädare, muslimkramare och Sverigefiende var några av epiteten jag förärades med.

Men jag är ju absolut ingen fiende till mitt eget land. Tvärtom, jag älskar Sverige och de flesta av dess invånare också.

Tänk om de där gökarna också kunde göra det! Älska mer och hata mindre!

Men deras politik tar inga avstamp i kärlek utan de lever på att underblåsa hat och rädsla.

Igår tyckte jag att jag körde ett mördarpass i gymmet. Men dagens träning var ett par snäpp hårdare. Imorgon tror jag att jag ska ta en tur i skogen med gåstavarna istället för gymmet. För passet jag gjorde idag känns i axlar, knän och rygg idag. Så kanske det är bättre med en skogspromenad då.

Det tar fortfarande emot när jag ska träna. Jag måste fortfarande tvinga mig iväg till gympasset eller skogsvandringen. Hittills har jag dock lyckats ganska bra med det och jag hoppas att snart få det där suget efter träningen som jag vet kommer med tiden.

Men som jag sa senast; Jag är inte 25 längre och får acceptera att allt tar lite längre tid.

Idag har jag varit till gruvan en sväng på uppföljningsmöte av min rehab. D.v.s detta projekt som ska få mig att må bättre, träna mer och minska midjemåttet. Livsstilscoachen var orolig för mina värden i våras men blodytrtycket hade ju gått ner riktigt bra. Hon bad mig dock att gå och få blodsockret kollat så jag inte ligger i riskzonen för diabetes. Så efter rehab-mötet besökte jag företagssköterskan som fick kolla upp det. Och det låg helt normalt, tack och lov! 5,8 är enligt Ingela (sjuksystern) helt normalt.

Så... Gubben kämpar på! Mot extrakilon och Sverigedemokrater. Mot taskig kondition och mot hatarna. 

För livet, hälsan och kärleken! Och ännu återstår massor av min ledighet!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 augusti 2017 10:22

men vad faaan Du menar inte att du har fått hotelser bara för att du säger vad du tycker. Det finns så mycket hat så man blir riktigt ledsen. Det finns ju dom som skyller allt elände på utlänningar men det finns tamme fasen en massa drägg som inte har annat att göra än att hata dom som är annorlunda

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

17 augusti 2017 10:24

Jodå men nu gör jag som dom! Kommenterar anonymt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards