Alla inlägg den 21 augusti 2017

1-3

Av Göran - 21 augusti 2017 22:37

Det gick ungefär som jag befarade. GIF förlorade hemma mot Kalmar i den där matchen där det var viktigare än någonsin att ta tre poäng. Och det blir allt mer uppenbart för mig var felet sitter.

Så där agerar ett lag utan självförtroende.

Man skapar chanser men i avgörande lägen sparkar GIF;s forwards stora hål i luften istället för att göra mål. Ikväll gjorde dessutom den kanske säkraste av våra defensiva pjäser, Erik Björkander, självmål efter att ha missbedömt en bakåtnick som ställde Tommy Naurin i GIF-målet. 

Det, om något, kära ordbrukare, visar på dåligt självförtroende.

Så jag vidhåller det jag skrev igår att klubbledningen måste agera. Och det enda sätt jag känner till är att sparka tränarna och ersätta dem med någon annan.

Det kanske kan tyckas att jag förespråkar den enkla vägen. Att sparka tränarparet är ju knappast innovativt eller nyskapande. Men NÅGOT måste man göra!
Styrelsen måste visa för spelartruppen, sponsorerna och fansen att här finns det handlingskraft. Vi försöker åtminstone att göra något åt problemen.

För visst finns det fler än jag som tycker att det känns konstigt att i match efter match se Joel Cedergren stå i lokalpressens web-TV och säga att han tycker att de är på rätt väg...?

Det räcker ju inteatt "vara på rätt väg"! Nu måste vi börja ta poäng och jag vet inte vem som ska ersätta Joel och Ferran. Men NÅGOT måste hända!

Tipset från mig blir därför att senast imorgon kallar GIF till presskonferens och meddelar att man bytt ut ledarstaben kring GIF Sunsvalls A-lag.

Kanske har jag fel, kanske har jag rätt! Det lär visa sig...

Men som det ser ut just nu får GIF vara glada om de ens klarar av ett kval.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards