Direktlänk till inlägg 28 november 2017

Novembertisdag

Av Göran - 28 november 2017 09:26

Tisdag råder över hela landet med allt vad det innebär. Lugn och stillsam dag har jag tänkt mig. Träningspasset igår var såpass tufft att jag använder den här dagen, med gott samvete, till att låta kroppen återhämta sig. Så det blir lite småpyssel bara som att bära ner sommadäcken i källaren till exempel. De ligger kvar i bagagerummet på Madame Citroen och tar upp onödig plats. Tänkte också försöka orka bära ut alla de tomkartonger jag samlat på mig och frakta dem till återvinningscentralen. Har jag sedan några krafter kvar kanske jag plockar fram adventslådan och ställer fram lite ljusstakar och hänger julstjärnan i fönstret. 

Jo, jag VET att det är att tjuvstarta eftersom det egentligen är på söndag som är första dagen. Men då är jag mitt i min arbetsvecka (börjar jobba på torsdag) och vill säkert använda dagen till att sova inför första nattskiftet.

Dessutom behöver jag ju bara se mig om bland grannhusen så kan jag ju konstatera att jag inte är först. Det står elektriska ljusstakar och hänger stjärnor i många fönster redan.

Besökte min viktcoach igår och kunde glädjas åt att sedan vår förra träff, för tio dagar sedan, har jag tappat nästan 3 kg och även några centimeter på midjemåttet. Mycket glädjande eftersom det gått så trögt så länge nu. Kanske håller det äntligen på att lossna! På eftermiddagen var det rehab-gympa på jobbet och inspirerad av morgonens resultat såg jag till att plåga mig lite extra och köra tuffaste passet hittills i höst.

Det känns lite smått i några av kroppens delar idag så den ska få ta det lugnt, tänkte jag.

Betala mina räkningar ska jag också göra men det sliter ju mer på psyket än på kroppen. Jag brukar annars se till att stöka undan det så fort lönen rullat in men nu är jag alltså fyra dagar sen. Så idag måste det bli av.

Dessutom behöver jag åka iväg och köpa mig en ny kaffebryggare. Den gamla pajade i lördags och sedan dess har jag använt min gamla Bodumkanna (Kaffepress) och vattenkokaren. Men det är liksom inte riktigt detsamma.

Till middag blir det fetaostbiffar med ajvarsås (Recept finns på "kostdoktorn.se") som serveras med smörstekt vitkål.

Därmed tror jag att jag nöjer mig för nu. Inte hade jag så mycket att skriva om men det får väl vara så då.

Må kraften vara med er, kära ordbrukare! För själv har jag annat att göra nu.

 
 
gun

gun

28 november 2017 18:48

Många har smygstartat med adventssakerna (även jag) tror det beror på att det är så trist och mörkt väder. Grattis till viktminskningen men ta det lugnt så kroppen hinner med. Fetaostbiffar är gott.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

1 december 2017 10:47

Jag har satt upp mina ljusstakar och stjärnor men inte tänt ännu men det är klart att göra det när det blir första advent. Annars har jag bara skottat snö och haft ont överallt och än har jag inte lyckats komma ner till vedboden och snön bara faller och jag blir mer och mer förbannad

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards