Alla inlägg den 9 december 2017

Av Göran - 9 december 2017 22:19

Bland mina kära ordbrukare finns det de, det vet jag, som inte gillar när jag skriver om sport. Men det kan inte hjälpas att jag idag gläds över Timrå IK;s seger hemma mot Björklöven. Jag satt länge och trodde att de skulle förlora ikväll igen men laget ville annat och gick mot seger vid full tid trots mina farhågor.

Jag åkte inte dit för att se matchen på plats i NHK arena men bänkade mig troget i soffan för att följa matchen. Och vad får jag se om inte ett Timrå som missar massor av enkla passningar, massor av enkla sarg-ut och sedan hamnar i trångmål på grund av sina missar. Men innan det är över lyckas man ändå vända till seger och den vinsten bär en bragdstämpel eftersom man förlorat flera matcher nu pöå slutet .

Men nu tror jag att man är på banan igen och kan vinna matcher på samma sätt som hela hösten.

Det ska bevisas nästa gång på fredag mot Vita Hästen.

Innan dess har jag blivit ett år äldre. Imorgon fyller jag sextio år. Vem hade kunnat tro att jag skulle bli sååå gammal?

Ingen större glädje med att bli äldre alltså men om man betänker alternativet (att INTE bli äldre) så är ju valet ganska enkelt. Jag blir alltså hellre äldre än att jag dör. Och det är väl däremellan valet står - att bli äldre eller att inte bli det!

Jag har beställt smörgpstårta hos min närmaste ICA Kvantum och vanlig tårta hos ett kondis  som funnits sedan jag var pytteliten och inte ens börjat i skolan. Så förhoppninghsvis kommer det några som jag inte räknat med utöver dem som jag är ganska säker på att de dyker upp. Om inte så lär jag och dotra få käka smörgåstårta långt in i nästa vecka. Men det får väl gå, det med! Om det nu blir så...

Ledig är jag i alla fall imorgon så någon glädje får jag ju ändå av denna sextioårsdag. Jobbar sedan på måndag (dagskift) och tisdag (natt) innan jag går på nästa tvåveckors ledighet på torsdag efter mötet med skyddskommittéen.

Under dessa två veckor ska jag dit och skriva protokollet från skyddskommittéen plus att jag lovat jobba extra i portvakten en av mellandagarna. Annars ska jag försöka sy ihop ett julfirande för tre av mina barn, varav en är vegetarian och inte äter rött kött. Men det får la gå...

Lilla dotra ska fira jul med pojkvännen men den äldsta kommer istället (det är hon som inte äter kött) så det blir att hitta på saker som hon kan äta samtidigt som jag ska försöka tillfredsställa sönernas matlust.

Så om du som läser har tips om vad man kan servera en person som inte äter rött kött på julbordet så emottages tipsen med tacksamhet.

Annars.... så har jag kollat på sista avsnittet av "Så mycket bättre" ikväll och måste säga att jag gillar konceptet att avsluta serien med att hylla någon artist som inte längre vandrar ibland oss andra här på jorden. Ifjol var det Ted Gärdestad och i år Sven-Erik Magnusson. En finstämd hyllning till den nyligen bortgångne SVen-Ingvars-ikonen!

Annars... kan jag tycka att de kanske skulle ta en paus med "Så mycket bättre" eftersom det inte tycks vara så attraktivt för artisterna att delta.

Men annars tipsar jag gärna TV4 om mina drömartister till nästa år. Nisse Hellberg (Wilmer X), Joey Tempest(Europe) och Dan Hylander är några jag gärna ser som deltagare. Likaså Veronika Maggio, Kajsa-Stina Åkerström och Marie Ferdriksson vore kul att få se som gäster i programmet. Avslutningen med hyllning till en bortgången artist käan få tillägnas Robert Broberg med alla hans underfundiga texter.

Louise Hoffsten, Frida Andersson, Ola Magnell och Kjell Höglund kan gärna få stå på reservlistan!

Därmed bjuder jag mina kära ordbrukare godnatt i slott och koja. Ta hand om er så ingen annan måste gära det!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards