Alla inlägg den 10 december 2017

Av Göran - 10 december 2017 22:29

Tänk att jag nu uppnått den aktningsvärda åldern av 60 år! Så här fina blommor kom dottern och mågämnet med...

 

Syster och svåger kom förstås liksom storebror med fru från Luleå. Och så här såg smörgåstårtan ut som de bjöds på.

 

Och jag kan lova att den var minst lika god som den ser ut. Och det var tur att jag inte snålade utan beställde med marginal. Det du ser är en 15-bitars tårta men fast gästerna bara var åtta till antalet blev det inte mycket kvar. En ganska rejäl bit står dock i kylen liksom halva tårtan till kaffet efteråt (som jag tyvärr missade att ta bild på).

Jag känner mig nöjd med sextioårsdagen och det känns också rätt ok att stiga upp och jobba imorgon bitti.

På jobbet ska jag bjuda arbetskamraterna på tårta på tisdag kväll på vår första natt. Vad jag ska göra med resterna av dagens tårta vet jag inte ännu men kanske dyker dotra med pojkvän upp och hjälper till att äta upp den.

För jag äter ju inte sånt. Inte annars, bara idag!

Sextio år har jag alltså blivit nu men jag har ännu inte märkt någon större skillnad mot att vara 59. Som jag var igår och dagen innan plus ett antal dagar före det också.

Kanske märker jag skillnad så småningom. Eller också inte, vi får se.

Nu ska jag dock avsluta och krypa till kojs inför morgondagens arbete. Sov gott, kära ordbrukare, och låt oss hoppas på Donald Duck, f´låt TRUMPS snara avgång. Slut för idag, tack för idag!



Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards