Alla inlägg den 21 december 2017

Av Göran - 21 december 2017 07:41

Nu, mina damer och herrar, vänder det. Från botten finns bara en väg - Upp! Och idag har vi nått botten. Värre än såhär blir det alltså inte. Avseende mörkret, alltså!

Det är vintersolståndet idag. Ett nästan lite onödigt vackert namn för dagen då det är som allra mörkast på året. Från och med imorgon går vi alltså mot ljuset igen. Mot ljusare tider!

Och visst är det väl ändå en liten, om än lite klen tröst att veta att vi för varje dag som går får aningen mera sol.


Titeln "Ut ur mörkret" passade så bra och därför lägger jag ut länken FAST jag vet att jag har gjort det förut. Men allt annat ska ju recyclas och återbrukas så då tål väl den här att höras en gång till.

Ryggen börjar kännas ganska bra nu. Så bra att jag t.o.m arbetade några timmar igår. Jag blev utringd på tre timmars övertid i portvakten så då passade jag på att börja redan kl. 11 och skriva protokollet jag skulle ha gjort förra helgen då inte ryggen ville vara med. Så det blev sex nya komptimmar på kontot.

Och några till blir det idag då jag ska dit för möte i Centrala skyddskommittén. Efter det tänkte jag mig att försöka träna ett pass, om än väldigt lätt och försiktigt. Men annars blir det imorgon.

Men innan dess ska jag uträtta lite ärenden på stan. Tyvärr får jag inte lön förrän imorgon så julhandlandet får vänta. Nu är det ju bara mat jag ska skaffa hem då så bara jag är tidigt ute lär jag kanske inte behöva trängas så mycket.

Äldsta dottern kommer hem från Sthlm och eftersom hon inte äter kött måste jag försöka åstadkomma några vegetariska alternativ åt henne. Har googlat en del på vegetarisk julmat och fått lite idéer.

Därmed tillönskas mina vördade ordbrukare en angenäm torsdag tillsammans eller var för sig! Vi ses!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards