Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Göran - 2 januari 2018 12:04

Så lägger vi även nyårshelgen till handlingarna. Hoppas att ni vaknade utan kopparslagare bakom pannbenet igår. Jag vet ett spiksäkert sätt att slippa det. Nämligen att jobba nattskift i en fabrik. Det gjorde jag när ni stod/satt/låg där och hällde i er bubbel och skrålade ABBA;s "Happy new year".

På jobbet bjöd vår arbetsgivare på smörgåstårta och läsk eller mineralvatten till oss som vakade in tolvslaget med arbete. Och det var ju absolut inte första gången. Jobbade ju nyårsnatt även förra året och kommer att göra det även i år om jag får leva och ha hälsan. Såvida jag nu inte får in den där storvinsten på travet eller kammar hem Eurojackpoten.

För i såna fall kommer jag att spontanpensionera mig själv med omedelbar verkan. Sen tror jag att jag köper ett litet hus någonstans vid Medelhavet där jag kan bo från november till början av april eller så. Spanien kanske eller Italien. Eller varför inte Kroatien, det verkar vara ett vackert land. Sen kunde jag ha ett sommarhus någonstans häromkring där jag kan bo övrig tid. 

Det låter oerhört lockande att kunna ge sig iväg så fort meterologerna ens andas ett ord om snö. Eventuellt kunde man kanske tänkaa sig att åka hem till Sverige en vecka över jul eller så. Men annars skulle jag inte sakna vintern.

Vad ska vi nu tro om 2018? Tja, det blir väl vad vi  gör det till. Valår är det också så vänj er vid tanken att höra mantrat om vård, skola och omsorg 5-10 gånger om dagen.

Sista tiden har det ömsom snöat och töat. Under julhelgen fick vi säkert 15-20 cm snö så i onsdags då jag skulle jobba extra i portvakten var det inte sådär alldeles enkelt att ta sig ut med bilen. Jag sopade bort så mycket snö jag kunde från Madame Citroen och satte mig sedan bakom ratten och la i backen. Och bakåt kom jag. Men bara c:a 25 cm.

Så jag rullade tillbaka och tog ny sats. Men plogvallen bakom bilen var tjock och hård.

Då, plötsligt, mindes jag att jag ju faktiskt har en Citroen. Med hydraulisk luftfjädring som kan både höja och sänka chassit från marken. Så jag trycket upp min Madame en decimeter ungefär och gasade till genom plogvall och allt. Hur skitenkelt som helst! Så tack, Frankrike, för min kära Madame!

Nu är det dags att gå ner i källaren för nu är lakanen färdiga att hängas på tork. Sköt om er, kära ordbrukare i slott och koja i vårt avlånga land!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards