Alla inlägg den 26 januari 2018

Av Göran - 26 januari 2018 22:18

Fredagen är till ända liksom min frivecka. Imorgon bitti har majoriteten av Sveriges yrkesverksamma fridag från sina jobb medan det för mig och resten av femte skiftlaget på fabriken är måndag morgon. Vi börjar jobba, alltså, när de flesta andra har lördag och ledig dag.

Å andra sidan infaller vår nästa fredag kväll på onsdag morgon och då handlar det inte om några ynka lördag och söndag utan hela två veckor ledigt. Såvida inte möjligheten till övertid dyker upp, förstås.

Eftersom jag är ledig halva februari blir det klent med OB-tillägg och därmed sämre lön i mars och därför är jag öppen för att jobba lite extra vid behov för att jämna ut pengainflödet en aning.

Övertid har jag annars gjort både igår och idag. Igår hade vi möte i skyddskommittéen och idag skrev  jag protokollet från nämnda möte. 9 timmar igår och dryga tre idag ger lite extra slantar på februarilönen.

Kvällen ikväll tillbringades framför datorn streamandes Timrås hemmamatch mot Troja-Ljungby. Som vanligt då TIK möter lagen på nedre delen av tabellen blev matchen jämn och spännande men till slut vann vi ju efter straffar.

På måndag är det returmöte nere i Småland och då hoppas jag att mina rödvita hjältar är ett snäpp bättre fokuserade.

I så fall vinner de lätt för det var ganska tydliogt ikväll vilka som var det bättre laget. Men av någon anledning tycks Timrå ha det lite svårt att bara "städa av" matcher mot motstånd man borde vinna enkelt emot.

Å andra sidan är det ju förstås också på det sättet att lagen på nedre halvan av tabellen krigar lite extra hårt när de möter serieledarna. Men det måste TIK lära sig att hantera om man vill gå hela vägen och ta sig till SHL.

Därmed tillönskas mina kära ordbrukare en fantastisk helg i Skinnskatteberg, Falsterbo, Vikmanshyttan och Åbyggeby eller var ni nu finns.

Vi ses igen!

När andan faller på...


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards