Alla inlägg den 18 februari 2018

Av Göran - 18 februari 2018 21:09

Första helt feberfria dagen så jag får väl anse mig som frisk från och med imorgon. En ny frivecka startade ju imorse så jag har ju faktiskt hela veckan på mig att "friska på mig", som en av döttrarna uttryckte det i späd ålder.

Halsen känns nästan helt ok så jag fick det lindrigt den här gången. Såvida det nu inte tar om...

Mycket TV blir det när man inte är hundraprocentig. Stafetten igår var ju en sann glädjekälla men herrarnas blev jag faktiskt lite besviken på. Hade inte alls hoppats på något guld men trdde ändå att vi skulle vara med och slåss om åtminstone bronspengen. Men... "You can´t win ´em all!!"

OS i Sotji för fyra år sedan blir nog svårt att upprepa överhuvudtaget men nog blir det ytterligare några medlajer. Femmilen på skidor brukar ju vara svensk paradgren och om Tre Kronor vinner nästa match så är de klara för semifinal och har då vittring på medalj. Sen vet jag inte säkert vad som återstår inom skidskyttet men där har vi ju duktiga både killar och tjejer,

Kvällen, eller åtminstone en del av den, tillbringade jag i soffan och såg "Mulle" bli utslagen ur Farmen. Mig kvittar det vem som vinner eller förlorar. Jag både gillar och ogillar alla deltagarna. Däremot tycker jag att snacket bland de andra efteråt var rena skitsnacket. Att Robert var feg som valde kunskap, att en man skulle möta en man i någon fysisk gren.

Bullshit, säger jag!
Koppla på en lögndetektor på var och en av deltagarna som är kvar och fråga dem om de inte skulle välja den gren där de tror sig ha störst chans att vinna. Det skulle de göra, allihop! Alla dagar i veckan!

Men det är just därför jag tittar. Känner mig liksom som någon som betraktar och ibland förfasar mig från utsidan med ett överseende leende. Spelet mellan människor som både måste samverka och samarbeta på samma gång som de ska slå ut varandra i kampen om den där halva miljonen.

Därför tror jag att mycket kommer att förändras när den grupperingens starke man är borta. Han utser någon av polarna till storbonde och de kommer sedan att hjälpas åt att göra livet ssurt för Dee och Robert. Stefan tror jag kommer att glida in ännu mer i Stellas grupp eftersom han inte gillar Robert. Och J-P kommer att fortsätta att försöka flyta med utan att anstränga sig så mycket eller skaffa sig ovänner. 

Om nu inte Mulle gör honom till storbonde för att ge honom en gratis amulett. Det kan bli så men jag tippar att han sätter Stella på den platsen igen. Mitt ttips blir att Stella blir storbonde men jag garderar med J-P.

Snart läggdags för många men eftersom jag ska hämta lilla dottern från jobbet klockan ett inatt så är det lite lönt att lägga sig innan. Får väl ta mig ännu en kopp kaffe och sitta här och läsa bloggar och kommentarer eller lägga spindelharpan tills det är dags att åka.

Er, kära ordbrukare, önskar jag en god natts sömn och en fin vecka. Kanske blir det frukost på "Det stora blå" (IKEA) imorgon för att hedra Kamprads minne om inte annat. Beror lite på vad det är för nåt på TV från Pyeong Chang imorgon bitti.


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards