Alla inlägg den 14 mars 2018

Av Göran - 14 mars 2018 21:21

Det är inte ofta jag "går på sta´n"! Men idag har jag gjort det och det med fara för liv och hälsa. Snorhalt överallt och inte många gruskorn att hålla sig upprätt med. 

Två ärenden hade jag. Jag skulle växla in lite euro inför resan eftersom jag fått veta att Master Card inte funkkar så bra i Holland. Lite sent att skaffa Visakort så jag får betala cash istället det jag eventuellt handlar. Jag hade tänkt mig att gå på Forex eftersom de alltid brukar ha euro i lager så länge man inte ska ha typ 25 000 eller nåt. Jag nöjde mig ju med tio procent av den summan så jag räknade med att få växla utan bekymmer.

Men när jag passerade platsen där de höll till sist jag besökte Forex så var deras skylt borta och det är någon annan verksamhet i deras lokaler. Först blev jag lite förvirrad men tänkte sedan att jag går till Specsavers för mitt andra ärende så tar jag reda på sedan var Forex håller till.

Efter en stund letande hittade jag en parkeringsplats några kvarter ifrån optikern och då jag gåendes svänger in på stadens gågata, Storgatan, ser jag den gula Forex-skylten rakt över gatan från Specsavers. Mina glasögon har börjat ramla av mig i tid och otid och jag behövde få skalmarna justerade. Det fixade de på några minuter och jag sneddade över gatan till banken. Även där gick det fort och geschwinnt, jag fick mina euro så jag kan betala mina middagar och kanske någon kall holländsk pilsner under min korta utlandsresa. Pengarna som blir över tänker jag förslösa i någon taxfreebutik på flygplatsen i Amsterdamm innan vi flyger hem. Kanske hittar jag någon trevlig single malt till lite lägre pris än här hemma eller möjligen en flaska lite bättre cognac.

Tvättat har jag också hunnit med liksom ett kort möte inne på jobbet.

"The Big Red Machine" förnekade sig inte igår kväll heller utan har nu slagit ut Leksand från seriefinalen i tre raka matcher. Och Timrå har bara blivit bättre för varje match.

Det börjar nästan lukta SHL! Hindret som är kvar heter Karlskrona HK och har spelat några säsonger i SHL och hängt kvar med nöd och näppe. Jag tar inte ut något i förskott men om Blekingarna tror att det bara är att ställa ut skridskorna mot Timrå och plocka hem segrarna så får de en överraskning. Jag tror att det blir en jämn fight. Mycket möjligt att det behövs sju matcher för att skilja lagen åt. Och Karlskrona har fördelen av en hemmamatch mer än Timrå. Därför är det viktigt för Timrå att försöka vinna första matchen och därmed flytta momentum till sin fördel. Klarar vi det så tror jag faktiskt att det går vägen.

I Farmen skickade Alexandra hem Robert ikväll och därmed är två av mobbarna kvar ännu. Jag håller de tummar jag har för Helena nu. FAST hon kom in bakvägen och inte har varit med från första början. 

Jag misstänker att imoprgon skickas ytterligare två ut från Farmen och sedan blir det finalen på söndag. Då jag är i Holland! Men jag får väl kolla på det när jag kommer hem. Om jag kan undvika att läsa nyhetsmedia medan jag är därnere. För AB och Expressen lär ju slå på stora rubriker när det är klart vem som får den halva miljonen.

Innan dess ska jag förhoppningsvis räkna in mina egna vinster på den Harry-påse jag köpte av ATG idag till kvällens V86-tävlingar. Ett v86-system, nio rader Dagens Dubbel samt ett vinnarspel för totalt 150 kronor.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards