Direktlänk till inlägg 2 april 2018

Liket lever!

Av Göran - 2 april 2018 22:42

Vad skönt det är att idrott inte alltid är rättvis! F-n vet om giffarna egentligen förtjänade den poäng man fick genom att hålla nollan både framåt och bakåt mot Örebro inför en minst sagt annorlunda inramning av en allsvensk premiär.

Konstgräsplanen var förstås snöfri liksom huvuddelen av de läktare som har tak över sig. Men på¨båda kortsidorna var läktarna begravda av snö. På den östra sågs ett äldre par som grävt fram två stolar och satt där i snön med kaffetermos och massor av kläder mot kylan. Ungar åkte kana nedför läktaren både på mage och på sina rumpor. Det kan jag inte minnas att jag sett förut under en fotbollsmatch. Se det själva här!

Örebro började bäst och ägde stora delar av första halvleken. Men GIF jobbade sig in i matchen och hade kanske lika många chanser som gästerna att skapa målchanser. Men 0-0 blev det och jag gissar att bägge lagen är nöjda med det.

I Karlskronas hemmahall var läktarna snöfria och dagen till ära sattes ett nytt säsongsrekord för publikmängd. Delvis tack vare Timrås spelartrupp som bjudit sina fans på bussresa och entrébiljett. Spelarna själva gick alltså in med pengar för att få full buss med supportrar att åka hundra mil söderut och stötta laget.

Och i matchen mellan Medelpad och Blekinge gick alltså Norrland ut som segrare. Nu har vi alltså minst en match kvar av säsongen. I hemmahallen på onsdag möts TIK och KHK igen. Vinner blekingarna är säsongen slut för Timrå men vid hemmaseger blir det en avgörande match på fredag i Karlskrona.

Hur rättvist det sean var att Timrå vann ikväll kan säkert diskuteras men eftersom vi gjorde två mål mer än hemmalaget så vann vi väl rättvist då- Även om KHK vann skottstatistiken, tekningarna och puckinnehavet så är det ju "til syvende og sidst" målen som räknas.

Och jag är nöjd förstås! Giffarna har hela säsongen på sig att plocka de poäng som behövs för att stanna kvar i högsta serien och Timrå har fortfarande chansen att ta sig upp.

Därmed stänger jag butiken för idag och önskar godnatt till mina kära ordbrukare i Jämjö, Söderbärke, Sibbhult och Simlångsdalen. Vi se igen! När andan faller på...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 18 mars 06:46

Så var det över då! För den här gången. Slutfarmat och avgjort. Och när det nu var som det var är jag väl rätt nöjd att det blev som det blev. Jag var inte särskilt imponerad av någon av finalisterna i förväg men vinnaren var abslout den jag var mi...

Av Göran - Fredag 15 mars 10:16

Idag är en minnesdag för mig. Idag är det åtta år sedan jag och Madame Citroen blev ett par. Visst gnisslade det lite i början med en kupéfläkt som inte funkade och krävde flera reparationer plus bråk med bilfirman som krånglade lite. Men de gav me...

Av Göran - Torsdag 14 mars 10:50

Vet att jag verkat negativ i flera av mina senaste inlägg men det kan inte hjälpas. För en vecka sen skrev jag om domen mot föräldrarna som tvingat sitt lilla barn att dricka ättika som förstörde hennes magsäck så den måste opereras bort. Åtta års ...

Av Göran - Onsdag 13 mars 20:13

Jomen visst gör det ju det! Börjar dra ihop sig som rubriken lyder idag. Kollar på kvällens Farmen och som jag trodde valde Pehr Tim till förstekämpe.  Det var också min första tanke då vi fick veta att han skulle göra ett kämpeval idag.Då fick han...

Av Göran - Tisdag 12 mars 21:57

Det är år 2024 i år. Kan ni tänka er att det redan är trettio år sedan Sverige tog VM-brons i fotbolls-VM i USA? Och, förstås lika länge sedan vi sjöng och jublade till GES hitlåt, "När vi gräver gukd i USA" Eller att det är femtio år sedan ABBA ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards