Alla inlägg den 17 juni 2018

Av Göran - 17 juni 2018 08:32

Under det senaste året har jag, av någon outgrundlig anledning, då och då lagt ut mina travtips här på bloggen. Som om jag vore nån sorts jävla travexpert. Vilket jag absolut INTE är.

Tvärtom är jag ju amatör på området och har väl egentligen aldrig påstått annat heller. 

På alla dessa tillfällen har jag bara fått in en enda vinst och då gav dte inte ens pengarna tillbaka. Därför lägger jag ner de där dumheterna från och med nu.

Spela V75 kommer jag säkert inte att sluta med men varför lägga ut raderna till allmän beskådan när man är en så usel tippare? Nu vet jag ju inte om någon använt sig av mina tips men risken finns ju att jag förorsakar mina kära ordbrukare ekonomiska förluster. Därför låter jag den epoken gå i graven från och med nu.

Fotbolls-VM rullar vidare och igår såg jag Danmark vinna mot Peru efter en inte alltför välspelad match. Inte var det då i närheten av Spanien-Portugal i förrgår i alla fall. Imorgon går Sverige in i turneringen med match mot Sydkorea och ikväll ska Brasilien visa upp sig för första gången i detta mästerskap och det ser jag fram emot. De möter Schweiz ikväll och den matchem missar jag inte gärna.

Innan dess ska jag laga söndagsmiddag av de två ankbröst som legat i min frys sen en dryg månad tillbaka. Ska leta recept på nätet för att hitta några spännande tillbehör men det lutar åt stekt potatis till sonen och ugnsrostade grönsaker till mig. Rödvinssås kanske passar till också.

Det är lite gråmulet utanför mina fönster idag och bara 12-13 grader. Kanske, kanske får vi ett välbehövligt regn. Det skulle naturen må ytterst bra av.

Därmed önskar jag mina trogna ordbrukare en fin söndag i Parteboda, Kunsängen, Angered och Bjästa.



Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards