Alla inlägg den 3 juli 2018

Av Göran - 3 juli 2018 23:13

Vilken rysare! Jag talar förstås om dagens sena match i VM i Ryssland mellan England och Colombia. Som gick till förlängning efter en sen kvittering av sydamerikanerna och sedermera till straffavgörande. Och när röken skingrats så vet vi att det är England som Sverige möter på lördag i kvartsfinalen. På gott och ont...

På gott därför att vi har bra statistik mot dem, historiskt sett. På ont därför att jag tror att de har ett lite bättre lag än Colombia. Och statistik är ju för journalister! Hade spelarna i det engelska landslaget brytt sig om statistik hade de ju aldrig vunnit straffläggningen för det hade inget engelskt landslag gjort på evigheter fram till idag. SÅ kanske ger det dem lite extra självförtroende när de springer in på gräsmattan på lördag.

Brittisk media har dock redan tagit ut segern mot oss och kallat oss önskemotståndare. Vilket jag hoppas ska vara bränsle för våra grabbar. "Sverige slår vi nio gånger av tio" är en utbredd uppfattning bland de där tedrickarna.

Jag säger, som alltid...; Låt oss spela om saken först så får vi se!

Mitt fotbollsmaraton idag startade med Sverige- Schweiz.

Eller rättare sagt så missade jag första kvarten. Min yngsting fyllde 22 idag och jag hade lovat honom pizza från Bite Line vid centralstationen. Givetvis fattade jag att jag knappast skulle vara ensam om att beställa så därför beställde jag en dryg timme i förvåg.

Och då tycker jag att pizzan ska vara klar när man kommer! Men då jag kom dit (i god tid) stod redan 7-8 pers. där och väntade på sin mat. Och personalen visste ingenting utan sprang omkring som yra höns. Två av mina kökamrater gav upp och stack därifrån för att hinna hem till matchstart och det hade jag också gjort om det inte vore för att jag hade lovat sonen på hans födelsedag. Vilken annan dag som helst hade jag ringt honom och bett honom beställa något från vår lokala pizzeria istället men inte på hans födelsedag.

Jag kommer säkert att äta lunch någon gång på ett av deras andra matställen i stan (där jag alltid brukar vara nöjd och belåten) men beställa pizza från just den här restaurangen ska dröja länge innan jag gör igen.

Förstår mig inte på deras affärsidé. T.ex så gör de inte hemleveranser dit jag bor. När jag frågade varför fick jag höra att det är för långt att köra. Men de levererar till Bergsåker och andra stadsdelar på andra sidan staden dit det är minst dubbelt så långt. För det andra så är de den enda pizzeria jag känner till i stan som inte bjuder på den där lilla plastburken med vitkålssallad. För den tar de 20 spänn!!! TJUGO KRONOR!!! För kanske 30 gram vitkål som betingar ett värde av max femtio öre. Hårresande om ni frågar mig.

Pepperonipizzan var god - det ska jag inte alls ta ifrån dem. Men nog tycker jag att det är skit om man har besällt sin mat mer än en timme i förväg och ändå får vänta på den i 40 minuter efter utsatt tid. Och dessutom missa en kvart av Sveriges åttondelsfinal i fotbolls-VM.

Nåja, det gick ju vägen i VM, i alla fall. Äntligen levererade Sundsvallssonen Emil Forsberg och sköt matchens enda mål. Efter det var det dags att se GIF Sundsvall spela allsvenskt mot Sirius på bortaplan och vinna, även de.

Därefter blippade jag över till England-Colombia och kände mig ganska nöjd på fotboll för en dag då jag slog av dumburken för en stund sedan.

Måste nog kanske slå av även den här dumburken snart eftersom jag lovat köra dotra till jobbet imorgon bitt vid halv fem. Nu har jag ju skrivit av mig både värsta ilskan och glädjen.

Sov gott kära ordbrukare i Hunnebostraand, Katthammarsvik, Hästveda och Laxå! Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards