Alla inlägg den 17 juli 2018

Av Göran - 17 juli 2018 21:13

Nu tycker jag att det är dags för VH (Vår Herre) att slå på sina sprinnklers över oss snart. 2-3 dygn eller varför inte alla fyra närmaste dygnen med sval luft och rejält med regn så vi får stopp på alla skogsbränder som rasar runt om i landet.

Flera strycken bara i mitt hemlän, Västernorrland.

Som om inte det räckte med det så läser jag i kvälssdrakarna att Carola varit nära att elda upp sin katt. Ja, just den Carola, ja! Det finns väl bara en som är Carola med hela SVerige...?

Katten, som f.ö heter Busis, råkade komma för nära ett levande ljus och svansen blev av med lite päls. Hur elden släcktes framgår inte i någon av tidningarna men man får väl anta att dess kända matte hällde lite champagne över den eller nåt. För den ska inte ha fått allvarliga skador.

Det ni, kära ordbrukare, det är nyhetsrapportering på absolut högsta nivå det!

Att sedan säkerligen miljarder sorkar, skogsmöss, igelkottar och ekorrar går en plågsam död till mötes i när skogarna står i ljusan låga. För att inte tala om alla myror och insekter som blir lågornas rov. Men vem bryr sig om dem när Carolas katt kunde ha fått plikta med livet för att hans/hennes matte ville ha söndagsmys med levande ljus mitt i smällheta sommaren. Men hon kanske har luftkobditionering hemma...

Friveckor kommer och friveckor går. Den jag har tar slut i gryningen imorgon. Men vad gör väl det när det börjar en ny på söndag morgon? Jag har hinkat vatten i förebyggande syfte för att slippa uppleva det som hände på mitt sista nattskift häromsistens. Saltar lite extra på maten gör jag också från och med imorgon. 

Min bordsfläkt får göra skäl för sig nästan dygnet runt nu. Att sova utan att ha den igång är närapå omöjligt. Och inte lär de gå så mycket lättare ikväll för denna dag var nog den varmaste hittills i sommar.

32 grader visade termometern då jag kollade vid tvåtiden i eftermiddags. Och då jag var ute och övningskörde med sonen vid sjutiden var det 29 grader. Då är man glad åt effektiv AC i bilen.

Han börjar få kläm på det där med att motorbromas nu och plats i vägbanan har han också klarat bra ett tag nu. Start i backe var han naturbegåvning på och det har inte blivit sämre. 

Men än har han en hel del kvar att lära. Hoppas att han får ett jobb snart så han kan börja i bilskola. För hur än det är så är ju faktiskt deras lärare utbildade på att utbilda. Jag har ju ingen utbildning alls på området men en hel del erfarenhet från mer än 40 år med körkort och bil.

Men har man ingen utbildning kan man ibland ändå komma väldigt långt med inbillning också. Så därför inbillar jag mig att jag är näääästan lika bra på att lära honom köra bil som en bilskolelärare. Det är ju min pöjk,, dessutom, och jag känner honom bättre än någon utbildad körlärare någonsin kommer att göra.

Därmed tackar jag för idag och ber den Gud jag aldrig har trott  på om svalare väder och gärna regn. "Bara i fyra dagar! Snääääälla!!!" Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards