Alla inlägg den 28 juli 2018

Av Göran - 28 juli 2018 20:18

Ser i bloggens backspegel att idag för nio år sedan skrev jag om det där med att man aldrig vinner trots Svenska Spels envisa påstående att "Plötsligt händer det!".

Och just idag fick jag uppleva lite "plötsligt" när jag rättade V75-spelet jag lämnade in för 140 kronor. För en gångs skull gick bägge singelstrecken in medaan jag missade vinnaren i första avdelningen trots hela fem streck. Även i sjätte loppet hade jag fel tre hästar med på kupongen. Men resten satt! Och fem gånger tre är ju femton rader med fem rätt vilket inbringade 270 kronor tillbaka. Närapå en fördubbling av min investering, med andra ord.

Så då väljer jag att vara nöjd. Hade jag varit företagsledare och nästan fördubblat firmans pengar hade det väl vankats feta bonusar och annat med såna resultat.

Men här blir det varken bonus eller medalj. Inte ens champagne! Dels har jag inget bubbel hemma och dels ska jag ju upp i gryningen även imorgon och slita häcken av mig i en het fabrik.

62 grader visade termometern i eftermiddags då jag kollade. Så släng er i väggen, alla ni som gnäller och sjåpar er för ynka 35 grader i skuggan.

Försök ett aluminiumsmältverk säger jag! Då kanske ni fattar hur bra ni har det. Till saken hör ju också att vi, för att förhindra brännskador, måste bära dubbla lager kläder året om. Alltså långkalsonger och långärmad undertröja under skjorta eller jacka och flamsäkra byxor. Tror någon att vi längtar efter vintern?

Nejdå, vi unnar er andra den sommar som råder. Vi biter ihop. Tiger och lider. Så passa för fanken på och njut!

Om fem månader idag är det värnlösa barns dag! Då hoppas jag att värmeböljan är över i Vedevåg, Skogstibble, Mellösa och Hyltebruk. Glöm inte att dricka massor av vatten, kära ordbrukare!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards