Alla inlägg den 31 juli 2018

Av Göran - 31 juli 2018 09:41

Sjukskriven. Nu igen! Det börjar bli klent med gubben. Tror det är tredje eller kanske t.o.m fjärde gången bara i år som jag tvingas stanna hemma från jobbet. Det var i söndags som min rygg sa ifrån och vem som helst kan väl räkna ut att det är illa om jag tvingar mig själv att inte bara få karensavdrag för 12 timmar utan dessutom går miste om lika många timmars helgtillägg. Men det är ju så att det som inte går - det går inte!

Jag tog mig ur sängen men när det kom till att klä på sig blev det värre. Med stor svårighet fick jag på mig shorts och skjorta men insåg då att det skulle bli hart när omöjligt att byta till arbetsmunderingen och därefter gå ungefär en kilometer till terminalen därr jag reggar tiden. Att utföra något vettigt arbete kom ju inte heller på fråga.

Det är bättre nu, nästan helt ok. Men har jag redan tagit den ekonomiska smällen så stannar jag hemma även sista natten som går av stapeln ikväll. Och kurerar mig ytterligare så jag är i form till 7/8 då det bär till nästa gång!

Då är det dessutom sista vändan före 14-dagarsledigt. Nu igen!

Det är väl åldern, tänker jag. Åldern och slitaget av ett liv med kroppsarbete till största delen. Under mina 30 och 40 kunde det ibland gå 4-5 år mellan sjukdagarna.

Man får kanske vara glad om man hänger ihop någorlunda fram till 65, det är ju 4½ år dit...

Träna törs jag inte heller förrän jag är helt smärtfri. Men jag hoppas kunna köra ett lättare pass imorgon.

Värmeböljan ute tycks ha tagit lite paus och hämtat andan en aning. "Bara" 23 grader ute under mulen himmel. Men det är bara skönt att det inte är sådär hett hela tiden. Jag sover för öppet fönster och med fläkten snurrande dygnet runt. Och imorse vid fem var första gången på länge som jag faktiskt drog påslakanet över mig. Täcke har man ju inte behövt sen slutet av april!

Nu hör jag hur kaffebryggaren hostar upp de sista dropparna vatten och spottar ut dem i filtret så det är strax dags att få avnjuta kopp nr 3 och eventuellt 4 också.

Ha en bra dag, kära ordbrukare i slott och koja i Trångsund, Hede, Ljusnarsvik och Bromölla!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards