Alla inlägg den 11 september 2018

Av Göran - 11 september 2018 21:42

Inom teatervärlden har man mycket skrock för sig. Som t.ex att man inte får säga "Lycka till!" till någon som strax ska in på scenen. Istället säger man motsatsen, typ... "Hoppas att du bryter ett ben!"

Också inom idrotten är det mycket skrock och idéer om hur man bäst förbereder sig för match. En speciell plats i omklädningsrummet vill nästan alla ha. Många "måste" ta på vänster sko/skridsko före/efter den andra. 

Och varför inte om man blir tryggare och säkrare av det. Det skadar ju ingen.

Från teaterns värld kommer uttrycket jag kommer att tänka på efter att ha sett Timrå spela sista träningsmatchen inför SHL-starten. Dåligt genrep = Bra premiär!

Nu vet jag väl inte om det var så dåligt heller. Det är väl egentligen resultatet jag är mest missnöjd med. Brynäs vann med två mål mot ett.

Men de vann utan att imponera. Inte ens den mest inbitne Brynässupporter kan påstå att de spelade ut Timrå. Matchen var jämn och det märktes förstås att det inte var en tävlingsmatch. Inte mycket till närkampsspel och då blir det ju inte heller inte så mycket till hockey. För ishockey är en kampsport. Tacklingarna är en del av spelet.

Kanske hade tränarna kommit överens innan om att hålla igen i närkamperna för att minimera risken för skador inför seriestarten. Lite tamt såg det ut i alla fall.

Men tempomässigt är jag nöjd. Vi blev inte frånåkta mer än kanske ett par gånger men det hände också att Timråspelare åkte ifrån Brynäsare vid flera tillfällen.

Tråkigt nog missar jag seriepremiären eftersom jag jobbar dagskift på lördag. Kan iofs se den i efterskott via digitalboxen men jag misstänker att det blir svårt att hålla sig ifrån att få veta resultatet. Linköping på bortaplan låter som en tuff nöt att knäcka för en nykomling. Men å andra sidan ska vi ju möta alla lagen två gånger borta och lika många hemma i NHK Arena som ishallen i Timrå numera heter. Och lätta matcher finns inte i SHL!

Samma dagskift blåser mig även på GIF Sundsvalls bortamatch mot Örebro. Men även den kan jag ju plocka fram ur boxen och se då jag slutat jobba på lördag kväll.

Annars... har jag väl inte gjort så mycket idag. Gjorde kalops på förmiddagen och avnjöt den sedan till middag. Flera små frysformar blev det också att festa på när jag börjar jobba igen.

Imorgon bitti är det uppstignng klockan fem eftersom dotra jobbar förmiddagsskift och inte har någon skjuts. Så då får pappsen rycka in och frakta henne till jobbet i Timrå. 2½ mil enkel resa.

Jag kan ju för all del lägga mig igen när jag kommer hem men vi får se hur jag känner mig då.

Nu väntar jag bara på att frågan om regeringsbildningen ska börja stötas och blötas då röstsedlarna räknats klart. Chansen/risken är stor att partiledarna kommer att tvingas bekänna färg nu på riktigt. Ansvar för Sverige eller regeringsmakt till varje pris?

Den som lever får se...

Och lever hoppas jag att både ni och jag gör länge till, kära ordbrukare i Moheda, Valsjöbyn, Klagshamn och Dalsjöfors. Vi ses! När andan faller på...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards