Alla inlägg den 20 september 2018

Av Göran - 20 september 2018 21:39

Ja, precis så blev det. Timrå-Växjö slutade med seger med uddamålet för nykomlingslaget från cellulosaland norr om Sundsvall efter att Våxjö kämpat in en reducering i slutminuterna. Innan dess ledde Timrå med 2-0.

All annan statistik sa att Växjö var det bättre laget. De vann skottstatistiken, puckinnehavet och... allt!

Men inte matchen!

Kvällens tillställning bevittnades från TV-soffan eftersom jag fortfarande kände mig osäker på om det var värt pengarna att åka till Timrå för att se matchen på plats. Men nu har grabbarna i laget visat mig att de inte alls tänker bli några strykpojkar i årets upplaga av SHL.

Man spelade efter sin förmåga och utifrån det spelarmaterial man förfogar över. Och jag kan inte låta bli att tycka att det ocså är en del av tjusningen. Framför allt då man lyckas med det.

Jag skulle gissa att tillsammans har spelarna 75-100 nya blåmärken på sina kroppar då de går och lägger sig ikväll. Flest har säkert Jeremy Boyce som täckte skott hela tiden och visade uppoffrande spel över hela banan.

Det enda som gränsar till en liten besikelse var att inte Niklas Svedberg (nye målvakten) fick hålla nollan när han var så nära. Men när Vxjö plockade ut sin målvakt och man chansade med 6 utespelare istället blev trycket för stort även för honom. Som annars gjorde en fantastisk match.

Långt kvar, förstås. Men vintern kan bli mycket roligare än vi vågade hoppas i förväg! Jag är fortfarande nöjd om vi hänger kvar i SHL. Och gör vi det utan att behöva kvala så är jag jättenöjd!!! Bra jobbat, Timrå IK!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards