Alla inlägg den 21 september 2018

Av Göran - 21 september 2018 21:23

Fullbordat! Lyckan är total. Timråsegern mot Växjö igår följdes upp av en GIF-dito ikväll då Norr-landslaget besegrade Brommapojkarna på klassiska Grimsta IP ikväll.

Förlåt mig, Joel Cedergren och Ferran Sibila (GIF;s tränartrojka) att jag tvivlat på er tidigare och t.o.m krävt er avgång! Nu ser ju också jag era kvaliteter. För ni är ju kvar som ledarteam i GIF och laget går bättre än någonsin i allsvenskan.

Men som engagerad supporter vill man ju att det ska vända när det går tungt och det var mera en förändring jag ville ha då än att kasta er på soptippen. Ibland känner man ju liksom att NÅGOT måste göras. Och då spelar det ofta mindre roll VAD som görs.

GIF-ledningen var dock klokare än jag och lät er fortsätta arbeta på det sätt ni skissat upp och trodde på. Och det ska både de och ni ha heder av idag. Det är bara jag som ska skämmas!

Matchen ikväll lär knappast gå till historien som den mest minnesvärda men jag tycker ändå att det är starkt av GIF att komma tillbaka efter BP;s tidiga kvittering i andra halvlek. Innan kändes det som om vi hade tre poäng som i en liten ask men efteråt var nerverna utanpå skjortan ända tills Linus Hallenius gjorde 2-1 för Sundsvall.

Lite senare drog Maic Sema ner deras rullgardin definitivt med sitt 3-1-mål medan stormen Knud rasade över både Grimsta och hela Stockholmsområdet.

Fredag kväll är det också och jag myser med ett glas rött framför datorn i vetskapen att det ännu återstår två dagar av min frivecka. Måndag morgon bär det till igen men då jag går av sista natten nästa fredag morgon stundar det 14 dagars ledighet igen.

Kanske min sista, har inte hört någon ny info om hur förhandlingarna går. Det är bara att hålla tummarna för att de blir bra på något vis. Kanske blir det förändring som ingen vill ha. Och kanske inser jag och andra efteråt att förändringen egntligen var det bästa som kunde hända oss. 

Den som lever får C.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards