Alla inlägg den 20 januari 2019

Av Göran - 20 januari 2019 21:35

Så var helgen över då. Som skiftarbetare i nästan hela mitt vuxna liv har jag häpnat varje gång jag fått dagtidsjobb över hur lite ledigt man har. Just nu jobbar jag visserligen under villkoret att jag ska göra samma antal timmar per månad som på skift. Men eftersom det varit så många röda dagar på vardagar den senaste månaden har jag jobbat nästan lika mycket som vilken dagtidare som helst. 40 timmar under veckan som gick och lika många under kommande vecka. 

Men veckan efter den ser mycket bättre ut för då jobbar jag bara måndag och tisdag för att komma ikapp mina ordinarie arbetskamrater vad gäller fridagar.

Söndagen har gått i lättjans tecken. Har mest softat och tagit det lugnt. Dagens arbetsinsats bestod i att koka en gryta kalops på den lilla högrev jag hittade i frysen igår. Och sämre söndagsmiddag kan man ju få. Eller måndag lunch för den delen för det sista av denna läckra anrättning ligger i en matlåda i kylen och ska avnjutas på jobbet imorgon.

Annars har jag tittat på Farmen och var faktiskt ganska nöjd med att Stina åkte ut. Den lite tystlåtna tjejen i gänget som inte tar så mycket plats till vardags visade sig vara en riktig kämpe i styrkeprovet med säcken.

Har även tittat ifatt på spin-offen "Torpet" där Kim hamnade efter att ha slagits ut från Farmen i förra veckan. Och... han blev inte långvarig på Torpet heller utan föll i första kampen fast han själv fick välja gren. Lite synd på ett sätt eftersom Kim hade en personlighet som säkert kunnat skapa många intressanta siuationer framöver.

Tråkigt också att tjejen som slog ut honom valde att lämna självmant efter tvekampen eftersom också hon hade en intressant personlighet som jag gärna sett mer av.

Nu får Stina en frisläng via Torpet, precis som Kim men jag undrar vad som händer eftersom en av torparna klev av.

Vem hon valt som nästa storbonde får vi veta imorgon kväll men allt utom att hon valt kompisen Masha skulle förvåna mig ganska mycket. Masha har hittills framstått som en latmask och gnällspik i mina ögon men kanske växer hon med uppgiften om hon blir "chef".

V75 igår gick som det så ofta gör - jag hade fyra rätt. Lite extra snopet förstås när man är så nära. Än värre när man har fem och det inte blir någon utdelning. Och Timrå hittade åter ett sätt att förlora igår hemma mot Malmö. Trots att man, i mina ögon, var det klart bättre laget i två och en halv period. Malmö drog på sig en fem-minuters utvisning och därpå ytterligare en tvåa och Timrå lyckades ta ledningen med både 2-1 och 3-1.

Ledningar som tappades i sista minuten och i förlängningen var det MIF som satte det avgörande målet

Det är bottenlagens förbannelse, det där att det ser ut som om allt studsar med för motståndarna. Men, som jag varit inne på många gånger förr så ÄR det inte tur och otur det där handlar om utan olika grad av självförtroende.

Ett lag med starkt självförtroende vågar lite mer och då ser det ofta ut som tur eller otur. Timrå blev lite ängsliga i sitt spel och det straffade sig som det så ofta gör.

Snart blir det nog dags att lägga ner planerna på att försöka få näsan över kvalstrecket och istället omfamna och välkomna tanken på kvalspel. Rikta in all verksamhet på att få alla i bästa möjliga form tills kvalet börjar.

Då tror jag man grejar det och hänger kvar!

Kudden i sängen bakom mig blir allt mer attraktiv för varje gång jag vrider på huvidet och tittar lite på den. Den ser ut att vilja ha en kram så jag tror jag ska ge den det och avsluta mitt svammel här.

Önskar mina ordbrukare en underbar natt tillsammans eller var för sig i Lenhovda, Frillesås, Hjoggböle och Gnarp!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards