Alla inlägg den 24 januari 2019

Av Göran - 24 januari 2019 22:21

"Gör mig lycklig nu, gör mig lycklig igen!" Så brukar det låta ur högtalaranläggningen i NHK Arena när Timrå får ett powerplay. D.v.s får chansen att spela med fler utespelare än motståndarlaget i två minuter eller mer.

Ikväll uppträdde TIK på borta-is i Mora men gjorde både mig och en massa andra lyckliga fem gånger om. Både i Power-play och i fem-mot-fem. Man vann med klara 5-0 på bortaplan mot bottenkonkurrenterna Mora .

Kanske var detta det sista halmstrået för Timrå i årets upplaga av SHL Kanske var det nu man visade på allvar att man vill vara med och fajtas om platserna även till nästa säsong av hockey på högsta svenska nivå.

Tror inte laget kan spela så värst mycket bättre än man gjorde mot Mora borta denna kväll. Och den här gången räckte det ju ända till seger med fem mål mot noll på bortais.

Enligt tabellen är Timrå sämst i SHL men jag tycker mig se fler dimensioner ön så i laget. Jag tycker mig se att det finns talang och moral i laget som borde kunna ta oss högra upp i tabellen.

Men gör det inte det så hoppas jag att vi i alla fall räcker till i ett kval mot Oscarshamn eller AIK. För om Timrå klarar sig kvar i SHL så kommer vi att bli flera klasser bätre redan nästa höst. Kanske kan vi redan då vara med och slåss om slutspelsplatsena!. Kort sagt - jag tror på det lagbygge som startats upp och pågår just nu i skrivande stund.

Jag tror också på GIF Sundsvalls lagbygge i fotbollsallsvenskan. Det skulle förvåna mig mycket om ens experterna kan tippa oss sist under 2019!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards