Alla inlägg den 26 januari 2019

Av Göran - 26 januari 2019 22:18

Än en gång har jag ikväll bevittnat en Timråmatch där laget länge såg ut som vinnare men i slutänden hittat ett sätt att förlora. Färjestad har förvisso ett bra lag som kanske t.o.m kan vara med och fajtas om medaljerna framåt våren.

Men kvällens kamp i NHK Arena var Timrås match under större delen av tiden.

Men det är liksom bottenlagens förbannelse, det där med att tappa matcherna i slutet och förlora fast man sett ut som vinnare i två tredjedelar av matchtiden. Lag med bra självförtroende klarar av att komma tillbaka från underläge samt att stänga matcherna när de står och väger.

Som det ser ut nu så tycker jag att Timrå IK ska släppa tanken på att hänga kvar utan kval och istället rikta in hela verksamheten på att få alla i bästa möjliga form tills kvalet börjar. Det finns kvalitet i laget och jag känner mig ganska säker på att man slår ut både AIK och Oskarshamn i bäst-av-sju om alla presterar på topp.

Klarar vi det så ser framtiden mycket ljusare ut. Ekonomiskt kommer det att bli mycket bättre till hösten bara vi håller oss kvar i SHL. Och det är ju det som är grunden till sportslig framgång, att ha nog med pengar för attkunna  plocka in tillräckligt bra spelare.

Så... jobba vidare mot framtiden med inställningen att vi SKA klara av kvalet!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards