Alla inlägg den 10 februari 2019

Av Göran - 10 februari 2019 21:29

Fördelen med att jobba dagtid är väl kanske att måndag morgon alltid är just måndag morgon. Och söndag kväll alltid är söndag kväll. Som idag! Det är söndag kväll och en vecka har gått sedan mitt senaste inlägg. Imorgon bitti är det arbetsdag igen liksom hela veckan framåt till och med fredag. Veckan därpå jobbar jag tre dagar och får därefter en och en halv vecka ledigt.

Jo, men jag ska ju jobba samma antal timmar som skiftlaget där jjag har min ordinarie plats och nu i februari gör de "bara" 96 timmar. 

I fredags var jag ledig eftersom jag hade läkartid på vårdcentralern igen. Och, tack gode Gud så hade blodtrycket sjunkit till mer normala 134/79. På väg till bilen efteråt för att åka hem kände jag hur brallorna liksom ville följa tyngdlagen så det blev en uppstigning på vågen då jag kom hem. Och den visade att jag lyckats göra mig av med 4,5 kg sedan i julas. Långt till mål ännu förstås men skönt ändå att veta att jag är på rätt väg!

Det lär dröja innan jag får återgå till skiftarbete men vad spelar det egentligen för roll när jag får samma pengar som mina arbetskamrater och jobbar samma antal timmar som de gör. Är alltså ledig betydligt mer än folk som jobbar vanlig dagtid men tjänar mycket mer än dem.

Vid senaste rehab-mötet antydde personalchefen att jag fick räkna med att stanna på förrådet åtminstone tills jag fått min första tid på sömnkliniken på sjukhuset. Men själv tror jag ju att de kommer att hålla mig kvar på dagtid tills sjukhusets utredning är klar och jag har fått hjälp med mina sömnstörningar.

Och vad jag har förstått så kan det dröja uppemot ett halvår eller mer...

Men...Who cares? Vem bryr sig?

Jag har ett jobb som inte alls är så tokigt och jag har bra arbetskamrater. Jag får sova på nätterna och är ledig alla helger fast med fullt betalt så varför gnälla? 

Nu börjar det bli dags att avrunda och önska mina kära ordbrukare en angenäm kväll och natt tillsammans eller var för sig. Ha det gott i Lövstabruk, Ödeshög, Undersåker och Näsviken!

Vi ses när andan faller på!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards