Alla inlägg den 12 februari 2019

Av Göran - 12 februari 2019 22:32

Två dagar in på arbetsveckan. Trött blir jag fortfarande ganska ofta men ljuset som nu kommer mer och mer gör definitivt sitt för mitt välmående. Av de tre som är ordinarie arbetskraft på förrådet är just nu två sjukskrivna så en ordinarie återstår plus jag och en annan man som är där på rehab. Han jobbar sex tmmar om dagen och hoppas på att bli  utköpt av företaget. D.v.s få lön i kanske sex månader och därefter bli frivilligt uppsagd.

Han fick en stroke för 1½ år sedan och säger själv att han nog aldrig kommer att klara av arr jobba 100 % igen.

Varken han eller jag har fått lära oss allt man behöver för att jobba helt självständigt men vi gör båda så gott vi kan och försöker att göra nytta efter bästa förmåga.

Och det går väl framåt, kanske man kan säga. I alla fall så betroddes jag från och med idag med nyckel till den låsta delen av förrådet. D.v.s där vi förvarar kaffe, handverktyg, arbetshandskar m.m som anses mer stöldbegärligt Väldigt bra då jag ska plocka ihop beställningar från de olika avdelningarna och nu slipper leta upp en kollega som låser upp.

Timrå mötte Djurgården på bortaplan i kvällens omgång av SHL och trots en heroiesk insats av, framför allt, målvakten Niclas Svedberg så förlorade vi i förlängningen med 2-1.

Det är liksom bottenlagens förbannelse det där med att inte riktigt kunna knyta ihop säcken fast man har motståmdarna på gaffeln.

Djurgården är ett starkt lag som säkert kan gå långt i slutspelet, kanske t.o.m hela vägen till guldet. Så det är ingen skam att förlora mot dem. Men det kändes hela tiden som om vi var sååå nära att vinna och då blir dte extra surt.

Nu väntar Frölunda hemma på torsdag och den matchen blir knappast lättare.

På "Farmen" smida ränker åt alla möjliga håll och jag har börjat inse att "den där blåhåriga tjejen", Emelie, nog spelar spelet så smart som man kan göra. Hon skaffar sig inga ovänner och startar inga konflikter. Men hon är definitivt en av de som spelar smartast just nu, tycker jag.

Arbetsdag imorgon så det är kanske bäst att jag avrundar här och tillönskar mina kära ordbrukare en fortsatt fin kväll och natt samt en härlig morgon på andra sidan drömmarna.

Lev väl och sköt om er i Hammarkullen, Tanums Hede, Hyltebruk och Klockestrand. Vi ses igen!



Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards