Alla inlägg den 22 februari 2019

Av Göran - 22 februari 2019 17:23

Timrå IK och sportchefen har agerat. Att det inte handlar om att någon får sparken tycker jag hedrar dem. Tränarna är lika duktiga nu som ifjol. Rimligtvis borde de väl t.o.m vara lite bättre eftersom de skaffat sig mer erfarenhet.

Laget har kört huvudet i väggen nu och om det inte är tio raka förluster vi har på kontot så är det inte långt ifrån.

I det läget måste man agera. Man måste göra något! Vad är ibland mindre viktigt men man måste, på något vis, markera att nu gör vi en förändring. 

Tommy Sjödin återvänder till sin moderklubb, där han startade karriären en gång men lämnade för dryga 30 år sedan. Dessa år har han tillbringat de flesta i Brynäs, både som spelare och ledare. Brynäs sparkade honom som huvudtränare i höstas då DE måste "göra något" och jag antar att han varit ledig med lön sedan dess.

Så nu hoppas jag på en ny Tommy-effekt liknande den som kom för 6-7 år sedan då f.d spelaren, tränaren, sportchefen, styrelseordföranden Tommy Andersson klev in och höll laget kvar i SHL.

Sjödin är välkänd och respekterad av både spelare och ledare i hockey-Sverige och jag hoppas nu att han kan sprida lite hopp och framtidstro så spelarna vågar spela ut det de ju faktiskt kan även om det låst sig på sistone.

Nu är det Farmen-paus till söndag och det är väl också först då det kommer något nytt från Torpet. Så ikväll får jag väl hålla till godo med Talang i fyran. Eller så ser jag På spåret i ettan och kollar Talang via datorn sedan. På det sättet slipper jag ju reklamen.

På tal om relam, förresten... Är ´nt´e konstût... Jag menar; När svenska företag gör reklam i svensk TV för svenska varor riktat till svenska kunder... Varför i h-e gör så många det på engelska? Blir varan/tjänsten mer attraktiv då?  Eller är det det där med att så många unga liksom varvar modersmålet med engelska i sitt dagliga tal. Tror företagen att den målgruppen ska bli mer köpbenägen då kanske?

Det är säkert så enkelt som att jag är en grinig gammal surgubbe som hittat nåt mer att gnälla på bara! Nu ska jag gå och se efter vad som finns kvar i whiskyflaskan. Om det räcker till en stänkare i varje ben eller om jag behöver åka iväg och fylla på. Så jag blir glad och snäll igen!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards