Alla inlägg den 7 mars 2019

Av Göran - 7 mars 2019 21:36

Puh, vad det är jobbigt att vara Timrå-supporter. Jag hade inga förhoppningar om mirakel innan säsongen startade så det faktum att vi, alltför ofta, inte räckt till säger jag inget om.

Har man en spelartrupp som ligger i gränslandet för att kallas SHL-mässig så behöver man lite tur för att klara av det. Och skulle det visa sig att Timrå lyckas hänga kvar via kvalspel så kan ju ingen människa säga att de bara hade tur.

Jag brukar ju säga att det som händer på isen under matcherna nästan inte har ett dugg med tur och otur att göra. Vinner matcher gör den som kan minimera misstagen. Då kommer också självförtroendet som gör att det ser så enkelt ut att slå den där geniala passningen i exakt rätt hundradel av en sekund.

Däremot måste man väl kalla det otur när man får så många av de bästa spelarna skadade. ANton Wedin var visserligen tillbaka idag men fortfarande saknas Hardegård, Johan Persson, Jacob Olofsson, Salmonsson och förstemålvakt Svedberg för att nämna ungefär hälften av de som inte kan spela. Man har släppt fram juniorer som gör det bra men spetsen fattas just nu. Därför förlorar vi med 0-7 borta mot Skellefteå ikväll. Vi förlorar mot ett mycket bättre lag med både spets och bredd i strr lag som inte Timrå kan matcha just nu. Och jag säger inget om det. Timrå gör ingen bra match men många står ändå upp och krigar och försöker.

Och oturen fortsätter att grina Timrå i ansiktet för ikväll plussades kontot på med Morten Madsen, Viktor Brattström och terriern Emil Berglund. Att Brattström fick lämna gjorde ju att man fick skicka in en junior som aldrig stått i en SHL-match förut. Även han åkte på en smäll ganska tidigt men fick så lov att stå kvar i målet eftersom det inte fanns någon annan målvakt att tillgå. Premiärnerver eller något annat gjorde att han klantade till det två gånger under sina första minuter på isen och SAIK kunde göra två enkla mål. Stackars Linus Marcko!

SÅ nu känner jag oro inför kvalspelet. Hinner alla blir friska, hela och fräscha innan dess? Kan ledarstaben tvätta bort förlorarkänsllan ur skallarna på laget och få dem att tro på sig själva.

Jag är nästan säker på att vi möter AIK där. De ska spela finalserie mot Oskarshamn i bast av fem matcher och jag är ganska säker på att AIK vinner det i tre raka matcher. Därefter ska föröloraren där kvala vidare mot fler lag från allsvenskan innan de riktiga kvalmatcherna börjar.

Jag tror inte att AIK är klart bättre än Timrå. Men jag tror inte att de är så mycket sämre heller. Små tillfälligheter kommer att avgöra och därför är den mentala biten viktig. Det som talar för Timrå är väl att man har ett lite högre tempo i benen än AIK. Båda har bra tryck på läktarna i hemmamatcherna men givetvis kan inte NHK arena med plats för 6 000 pers. mäta sig med Hovet där jag tror de får in 10 000. Å andra sidan kommer en stor del av dessa att vara tillresta TIK;are eller medlemmar från supporterklubbens Stockholmsavdelning.

Farmen känns som om den gått lite i stå, hände inte så mycket idag. Det blir spännande att se vem Stina väljer som andrekämpe. Törs hon ta Emelie som redan slagit ut henne i styrka en gång? Eller Maxine, som åtminstone ser stark ut, hon också. Och... Var Nedda fredad till finalveckan genom vnsten senast? Eller kan hon väljas? 

Mitt tips är att Stina tar Nedda om hon kan. Annars vet jag inte alls. Spännande att få se på söndag kväll!

Då lär det ju också hända någgot mer som skickar ut en deltagare för visst är det väl så att de ska vara fyra i finalveckan. Som väl börjar på måndag...?

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards