Alla inlägg den 11 mars 2019

Av Göran - 11 mars 2019 12:06

Helgen har runnit undan utan större events. Nej, vad säger jag? Timrå vamn ju i lördags. Äntligen en seger inför hemmapubliken. Och kanske är det jag som bara ser det jag VILL se men jag fick känslan att Anton Wedin är ännu viktigare för laget än jag hade klart för mig innan. Hans agerande och inblandning i båda målen för Timrå tänder nya gnistor av hopp i mig inför kvalet. Och av de övriga skadade eller sjuka är det, om jag fattat rätt, bara unga nyförvärvet Filip Westerlund som definitivt inte kommer att spela mer i år. 

Och med så gott som skadefri trupp blir det lite jobbigare för de där svartgula Solnagänget att rubba "Big Red Machine".

Med Johannes Salmonsson, Jacob Olofsson, Marcus Harddegård och Johan Persson m.fl tillbaka på is och förhoppningsvis i bra form också ökar chanserna för oss att stanna i SHL.

Och det viskas flitigt på bygden om att OM vi bara klarar kvalet så kommer man att kunna stärka upp spelartruppen med det som behövs för att slippa dansa på slak lina i botten av tabellen.

Nu återstår hemmamatch mot HV71 imorgon kväll och sedan Mora borta på torsdag innan det blir ett uppehåll då Timrå kan slicka såren och finslipa på detaljer som power play och box play m.m Det vore suveränt att få vinna dessa matcher också för självförtroendets skull om inte annat.

På Farneb gick det också som jag hoppades i tinget igår. Lite taskspel ägnar sig ju alla åt under resans gång, alltså även min favorit till segern, Emelie. Men jag tycker ändå inte att hon spelat mer falskt än någon annan. Hon har inte varit storbonde men istället vunnit flera kamper i tinget. Samt varit med från dag ett. Min rättskänsla säger att det borde räknas in. Tobbe har varit öppen, gentemot oss tittare alltså, att han inte spelar fulare än han måsre för att saker ska gå hans väg. Och han har ju lyckats hänga kvar hela vägen också.

Nu uppfattar jag hononm som lite för självgod och självsäker och därför håller jag hellre tummen för Emelie. Det bor liksom en liten gubbe inom mig som myser då såna där riktigt självsäkra människor blir knäppta på näsan.

Om nån del av finalen handlar om styrka så vet vi ju nu att Maxine sopar banan med både Emelie och Nedda på samma gång och jag anar att Tobias också knäcker Tobbe rätt enkelt där. 

Nåja, vi får se! I trailern på dagens program fattade jag det som att ytterligare deltagare skulle ut innan finalen går igång på riktigt. Så man kanske borde spara tipsen till dess.

Blek-kopian "Farmen VIP" börjar också ikväll och jag befarar att jag kommer att trilla dit på den också. Kan hetsporren Pelle Fosshaug hålla sitt humör i schack? Han hade ju svårt för det medan han spelade elitbandy. Och efter karriäern har han ju berättat om sin ADHD. Övriga har jag inte så stor koll på men det lär väl visa sig ganska snabbt vad de är gjorda av.

Antibiotikan har min luftvägsinfektion nere i brygga nu och jag har inte behövt någon hostmedicin på de senaste dagarna. Faktisk så börjar jag må ganska hyfsat. Men eftersom läkarintyget räcker till och med onsdag så börjar jag inte jobba förrän torsdag morgon. Varför chansa när man inte behöver? Det är ju inte precis så att min arbetsgivare skulle värdera och belöna mig för att jag går tillbaka i förtid. Det finns redan en uppsjö av människor som slitit ut sig just för att de är så mycket mer lojala än arbetsgivaren förtjänar. Men inte denna gubben, alltså!

Därmed önskar jag fortsatt härlig måndag till mina kära ordbrukare i världens alla hörn. Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards