Alla inlägg den 13 mars 2019

Av Göran - 13 mars 2019 22:10

Strålande tider, härliga tider! Jamen, det är det väl när man få se hockey av högsta nationella klass varenda dag. Ikväll satte jag mig för att se en stund på allsvenska seriefinalen mellan AIK och Oskarshamn. Men det var så spännande att jag blev kvar hela matchen. Grattis Småland till segern mot Stockholmarna! Jag ger er mycket små chanser att besegra dem i bäst-av-fem. Men jag håller tummarna för att ni ska bevisa att jag har fel.

Något säger mig att Oskarshamn passar Timrå lite bättre då DET kvalet börjar. Å andra sidan var AIK inte alls så dominanta på bortaplan som hemma på "Hovet". Men det kan ju ha berott på att de inte tilläts att dominera.

Imorgon spelar Timrå sin sista SHL-match för säsongen borta mot Mora. Resultatet spelar ingen roll för något av lagen men jag vill ändå se en seger för mina rödvita hjältar. Som skickar med en mer positiv känsla in i kvalspelet!

Efter hockeyn har jag tittat ikapp på Farmen via datorn och TV4Play. De utslagna, några av dem, är tillbaka och några vill ställa de tre som är kvar mot väggen med "Varför gjorde du så?2 och liknande.

Jag fattar fortfarande inte att deltagare går omkring och tror att man kan lita på någon överhuvudtaget när prissumman är en halv jävla miljon. Passar det ens syften så är nog de flesta beredda att töja lite på sanningen här och där för att klara sig kvar. Och det är ju det som är meningen. Inom någorlunda rimliga gränser förstås.

Men att känna sig sviken för att någon ljugit om sina planer... Är folk verkligen så blåögda?

Själv är jag i startgroparna för att börja jobba efter min långa frånvaro. Först var jag ledih i elva dagar och därefter sjukskriven i tio. Antibiotikan har rensat ut bacillerna nu och jag mår ganska bra igen. Det är väl bara kraftmässigt det fattas lite. Men jag får väl jobba mig i form. Det är ju bara två dagar till helg!

Därefter ska jag arbeta hela nästa vecka och tre dagar i veckan efter det inann det blir fyra dagar ledig.

Snöstormen tycks ha dragit vidare och det borde inte bli några bekymmer att ta sig till "Gruvan" imorgon bitti. Matlådan står klar i kylen och sängen har fått rena lakan. Så nu återstår bara att kolla travet innan jag ska ha möte med kudden och täcket. Man kanske sitter här och är förmmögen utan att veta om det.

Därför... över till ATG och sedan tandborstning och läggning! Godnatt svenska folk! Och alla andra folk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards