Direktlänk till inlägg 21 april 2019

Efteråt...

Av Göran - 21 april 2019 21:12

Nu är det "efteråt". Efter besök av mina två mellanbarn, äldste sonen och yngre dottern med vidhängande sambo Jag tyckte liksom att det började bli dags att äta en middag ihop och träffas för några timmar. Yngstingen, som har något slags konflikt med storasyster som han ännu inte lyckats lägga bakom sig valde att åka till sin mamma medan syrran med sambo och storebror käkade påskmiddag här hos mig.

Skillnaden mot julbordet är marginell. Jag hoppar revbensspjällen på påskbordet men sill, köttbullar, prinskorvar och Janssons frestelse serverade jag i likhet med gravad lax, skagenröra och diverse goda ostar.

Och jag är ganska säker på att ingen av dem gick hungrig härifrån.Jag åt inte så mycket själv, man tappar liksom lite matlust när man stökat vid spisen nästan hela dagen innan. Men nu njuter jag en toat med gravlax och hovmästarsås. Till detta en kall Mariestads starköl och en liten snaps på Aalborgs Jubileums akvavit. Lax finns det mer kvar av så jag räknar med att kunna ta ytterligare någon läcker vickning med denna ädla fisk. Aalborg Jubileum finns också rätt mycket kvar av så jag kan ta mig en snaps imorgon också om jag skulle få lust.

Men ölen är slut. Ska jag dricka pilsner imorgon så får jag nöja mig med folköl från mataffären eftersom systembolaget håller stängt till tisdag morgon.

Men.... Nu ska jag ju egemtligen inte dricka öl överhuvudtaget så problemet är egentligen redan löst. Men påsk är det ju bara en gång om året så då tycker jag att man får unna sig både öl och några goda snapsar.

Minns just nu den skämtteckning av "kolingen" som jag såg för länge sedan. Där han sa i pratbubblan...; "Dricker alkohol gör jag bara vid extremt festliga tillfällen."

Då fick han genast frågan vad som var "extremt festliga tillfällen" och svarade; "Det är väl när jag har brännvin!"

Det har jag just idag så då är väl idag just ett sådant festligt tillfälle. Och mycket riktigt så mår jag ganska bra just nu, två starköl och två rejäla snapsar senare.

Dessvärre tror jag att bägge huttarna råkade gå ner i samma ben så jag tar mig en ordentlig single malt också för att inte bli låghalt.

Må Gud vara Er nådig och ge er en morgondag ni sent ska glömma. Tack för idag, kära ordbrukare!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

23 april 2019 22:47

Låter ju som en fin helg med god mat. Här lever vi på rester sedan påskaftonen och idag var jag till Broder B och åt av hans rester. Solen är varm och skön och tussilagon blommar i dikeskanten och bäcken har jag och brorssonsonen och hunden Jack rensat så det är fritt fall och väldig fart

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards